Avatar billede champfan Praktikant
13. november 2006 - 22:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer jeg Startside til Home i navigationspanelet

Jeg arbejder lige med en skabelon i MS FrontPage 2000 og af en eller anden årsag bliver der ved med at stå "Startside" i den navigationsknap, som skal være øverst og pege på "Home" (index).

Det ser ikke specielt intelligent ud, når den ene del af webbet skal være på engelsk.

Håber at nogen kan hjælpe med at fixe dette lille problem  :-)
Avatar billede bukse Nybegynder
15. november 2006 - 11:29 #1
Du skal ændre titlen på siden fra startside til home
Giv evt et link så jeg kan se på det
Avatar billede champfan Praktikant
15. november 2006 - 12:42 #2
Jeg kan desværre ikke sende et link på det, da sitet ligger på min pc. Jeg har tidligere udført manøvren uden problemer, men kan pludselig ikke huske hvordan jeg gjorde  :-(

Opbygningen er den samme som på dette site: http://www.copenhagen-art.dk , der består af en portal til engelsk eller dansk. Det er på disse underliggende sider jeg vil have, at det øverste link (navigationsknappen) skal hedde Home og ikke Startside.
Avatar billede bukse Nybegynder
15. november 2006 - 13:09 #3
Du skal i FP åbne startsiden sige gemsom, gem undersamme filnavn men klik på rediger tittel og der skrive home.
Avatar billede champfan Praktikant
15. november 2006 - 13:18 #4
Tak for din tid og svar. Det prøver jeg senere på dagen, og så hører du fra mig.
Avatar billede champfan Praktikant
15. november 2006 - 19:34 #5
Den manøvre hjælper desværre ikke. Titel er jo kun for at angive en titel til browserens bjælke og for at hjælpe visse søgemaskiner.

Hidtil har jeg kunnet gå ind i Navigationsvisning og der omdøbe de enkelte undersider i forhold til hovedsiden, og det har virket fint - bare ikke med hovedsiden, som konsekvent bliver ved med at hedde Startside i navigationen.

Mærkeligt  :-(
Avatar billede champfan Praktikant
17. november 2006 - 18:38 #6
Det mærkelige er, at jeg sagtens kan ændre titel på de andre navigationsknapper - blot ikke den øverste, som jeg gerne vil omdøbe til Home. Den bliver konsekvent ved med at hedde Startside.

Jeg går ind under Navigation hvor jeg højreklikker på det øverste ikon i hierakiet og vælger Omdøb og skriver Home. Det ændrer desværre ikke noget.

Håber at nogen kan hjælpe.
Avatar billede champfan Praktikant
19. november 2006 - 13:09 #7
Jamen, så må man jo selv finde ud af det  ;-)
Man går ind i Indstillinger for websted under Funktioner og under fanebladet Navigation skriver man den ønskede tekst i feltet Starside.