Avatar billede Slettet bruger
13. november 2006 - 22:20 Der er 2 kommentarer

Too many connections??

Jeg har en dedicated server stående i USA til at styre mit forum og som filserver til min hjemmeside.
Den er pludselig begyndt at sige "To many connections"... Tror det er min sql server der har et problem, ved ikke om det er forkert område jeg skriver det i hvis det er? Men kan det virkelig passe at sql serveren ikke kan følge med? Hvad gør jeg ved problemet?

Jeg har en del besøgende, men ikke så mange så det burde få hele til at gå ned efter min mening. Har også en server i DK som tager en del af trafikken.

Mvh.
Henrik
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. november 2006 - 17:30 #1
Det kan være at dit script ikke lukker connections korrekt efter brug og på et tidspunkt får du så "To many connections". Det kan være et programmeringsproblem i dit script til dit forum.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
22. december 2006 - 15:37 #2
hej :)

det skyldes højst sandsynligt nogle enormt tunge og nok også forkerte queries hvis det kun drejer sig om et forum. Det er min erfaring at det sjældent kan betale sig bare at øge maxmimum connections da serveren jo ikke bliver hurtigere til at afvikle disse af den grund. Den starter bare på flere samtidig.

Men i mysql hedder den variabel max_connections og er automatisk sat til 100 - du kan prøve at ændre denne. Kan lade sig gøre fra phpmyadmin hvis der er det på din server.