Avatar billede sevelsted Nybegynder
09. november 2006 - 21:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Filen er ikke tilgængelig

Hej Eksperter

Jeg har nogle problemer med mit Microsoft Word-

Jeg kan ikke åbne mine dokumenter.

Når jeg prøver at åbne dem kommer word med den her fejl:
"Filen XXXXXX er ikke tilgængelig."

Når jeg så prøver at lukke word, kommer programmet og spørger
"Skal den eksisterende fil Normal erstattes ?"

Når jeg svarer nej til dette åbner winduet "Gem som" alligevel.

Det lukker jeg, og lukker word igen, her kommer programmet og spørg:
"Skal ændringerne i den globale skabelon Normal gemmes ?"

Først efter at have klikket nej til dette, lukker word...

Jeg har prøvet at geninstallerer Office pakken, men med samme resultat :-(

Jeg har også kontrolleret for virus, men dette ser ikke ud til at være tilfeldet..

Er der nogen som har nogle idér ?
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 22:08 #1
Det kan skyldes virus, men prøv at kigge her og se, om det kan hjælpe:

http://www.elamb.org/howto/normal-dot.htm
Avatar billede sevelsted Nybegynder
09. november 2006 - 22:24 #2
Jeg får ikke noget frem på siden... ?
Avatar billede sevelsted Nybegynder
09. november 2006 - 22:35 #3
Så kom der langt om længe noget... :-)

Jeg har fulgt guiden, men uden held.
Men problemet har ikke været at åbne word, eller lave et nyt dokument,
men at åbne gamle word filer...
Den kommer stadig med en fejl som siger:
"Filen XXXXXX er ikke tilgængelig."
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 23:35 #4
Hvordan prøver du at åbne de word-filer, som du ikke kan åbne?
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 23:42 #5
.... og har du prøvet at lave en systemgendannelse fra et tidspunkt, før fejlen opstod?
Avatar billede sevelsted Nybegynder
10. november 2006 - 10:06 #6
Jeg har prøvet at dobbelklikke på filerne, og at åbne dem via word.
Jeg kan indsætte de gamle dokumenter i et nyt og gemme det, men jeg kan ikke åbne det igen.

Jeg kan ikke system gendanne længere tilbage end den 19. oktober og der havede jeg allerede problemet...
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2006 - 11:50 #7
Prøv at finde filen  "normal.dot" (uden anførselstegn) på din computer. Jeg har lagt et link herunder, som fortæller, hvordan du kan gøre det. Åbn den, og se, om den er tom, altså ingen tekst eller tegn på den:

http://word.mvps.org/FAQs/AppErrors/BlankDocNotBlank.htm

Prøv at højreklikke en af de filer, du har problemer med og se, om den er af filtypen .doc

Her er en anden god artikel om problemet:

http://pubs.logicalexpressions.com/pub0009/LPMArticle.asp?ID=151
Avatar billede sevelsted Nybegynder
16. november 2006 - 17:07 #8
Har prøvet alt uden held, og der for reformateret :-(