Avatar billede faxy Nybegynder
07. november 2006 - 13:08 Der er 1 løsning

data skrivning og hentning fra vb til txt filer

jeg sidder i vs2005 og har følgende opgave som jeg ikke kan finde ud af, jeg er rimelig ny så skal bruge en lettere kodning og forklaring, så hvis kodning er meget uoverskueligt må der gerne være en forklaring, da jeg skal kunne forklare hvad jeg gør.

jeg skal fra et program,

gå ned i en txt fil, på en bestemt linie og hente en sti f.eks c:\test.txt op i en variabel.

jeg skal også kunne gå ned og skrive i en bestemt linie i en txt fil, replace det der står.

men især kodningen omkring finde en bestemt linie i en fil, og ændre eller læse er altså det vigtigeste.

så har jeg lige endnu en forespørgsel, kan man skrive kode som man går ned finder en fil i en mappe, tjekker størrelsen, om den stiger ? ... og hvis den ikke er blevet større i noget tid så skal den udførere en handling.

og ved der er nogle andre emner om dette, men ingen af dem har lige givet så meget mening for mig.

husk vb2005 ...

held og lykke hehe
Avatar billede faxy Nybegynder
08. november 2006 - 12:45 #1
svar