Avatar billede driogan Nybegynder
02. november 2006 - 07:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mobil Telefon forstyre WLAN

Hej, Jeg har et problem med Wlan efter jeg har fået det til at køre meget stabilt, så oplever jeg kun problemer nu når folk sidder og bruger deres mobil telefoner. Ikke hele tiden når folk ringer men stadigvæk tit nok til det er et problem med at man bliver smidt af når folk nogen gange ringer fra deres mobil telefoner.

Nogen der har en ide til hvad man kan gøre for at forbedre problemet eller er der ikke noget at gøre ?
Avatar billede nva Praktikant
02. november 2006 - 08:15 #1
Jeg er ikke mester på det område, men måske vil det hjælpe at skifte kanal på det trådløse netværk.
Avatar billede driogan Nybegynder
02. november 2006 - 08:56 #2
Har jeg også gjort et par gange nu, og tror ikke eg kan få det bedre end det er nu. lige nu køre jeg på 10, 5 og 1 og og i går kørte jeg på 11, 6, 1 og der var det meget slemt når folk brugt deres mobiler, men er der noget andet man kan gøre ?
Avatar billede nva Praktikant
02. november 2006 - 10:18 #3
Hvis du har mulighed for at afskærme/retningsbestemme dit netværk, så hjælper det måske lidt.
Avatar billede driogan Nybegynder
02. november 2006 - 10:21 #4
Okay... Hmm.... Så er der nok ikke mere jeg kan gøre, for de hæger under loftet og pejer ud mod brugerne
Avatar billede renehinsch Praktikant
08. november 2006 - 16:57 #5
For at finde ud af hvad det er og om det er telefonerne der er problemet skal du have en spektrumanalysator på som kan analysere om der er støj og hvor det kommer fra. Det er et specialistværktøj som vi anvender til at løse denne slags problemer. Hvis du ønsker hjælp er du velkommen til at kontakte mig via www.airwire.dk