Avatar billede timmeren Nybegynder
31. oktober 2006 - 15:39 Der er 1 løsning

Kun indtaste tal

Jeg sidder i VS2005

har 2 textboxe som brugeren skal indtaste tal i, også laver computeren nogle udregninger.

mit problem er så, hvis nu personen f.eks skriver 10e, så giver den en masse fejl, nu vil jeg sørger for det ikke sker ved personen kun kan indtaste tal, eller den tjekker om det kun er tal, er det ikke det skal den smide en message boks op.
Avatar billede timmeren Nybegynder
01. november 2006 - 10:10 #1
fandt selv en løsning her til morges, må have været frisk heh.

til dem der skulle have samme problem ligger jeg lide den kode ud som jeg brugte

if (e.keychar > "a" or e.keychar = "a") then
msgbox("klovn du har indtastet et bogstav, kun tal tak")
end if

faktisk mere simpelt end jeg troede, men det virker