Avatar billede visto Professor
30. oktober 2006 - 20:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FTP programmet miFiles afvryder forbindelsen indenfor kort tid

Jeg er klar over, at kategorien ikke er oplagt, men idet jeg regner med at webdesig-interesserede også har erfaringer med FTP-programmer, prøver jeg alligevel (hvis nogen har en ide til en bedre kategori, hører jeg det gerne).

Spørgsmålet:

Jeg er, pånær hvad en ting angår, virkelig godt tilfreds med mit FTP program, miFiles, som jeg kører i nyeste version 1.12d.
Den ting der generer mig - alvorligt - er, at efter at forbindelsen til serveren er etableret, og efter at jeg har sendt en fil, så går der ganske kort tid, ca. et minut, hvorefter programmet ikke længere kan uploade, og når jeg prøver at uploade endnu en fil, så får jeg følgende meddelelse:
"The server has aborted the data transfer. You can examine the log to see what caused this. The server may do this because (1) its very busy, (2) you have exceeded your disk size limits."

Ingen af disse to muligheder kan passe, idet afbrydelsen ALTID sker, når minuttet er gået, og jeg har ingen pladsproblemer. Men jeg må altså herefter etablere forbindelsen endnu en gang for at komme videre.

Jeg har prøvet med flere andre ftp-programmer, og her "blokeres" ikke efter kort tid (men jeg vil helst beholde miFiles, som jeg som sagt i øvrigt er særdeles godt tilfreds med).

Log filen af en hændelse som ovenfor beskrevet ser sådan ud:
ST: Connected.
RX: 220 Microsoft FTP Service
TX: USER (* content filtered *)
RX: 331 Password required for brugernavn.
TX: PASS (* content filtered *)
RX: 230-Welcome to FTP Server.
RX: 230 User brugernavn logged in.
TX: TYPE A
RX: 200 Type set to A.
TX: CWD www/diverse/
RX: 250 CWD command successful.
TX: PWD
RX: 257 "/brugernavn/www/diverse" is current directory.
TX: PORT 83,94,154,66,6,19
RX: 200 PORT command successful.
TX: LIST
RX: 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
RX: 226 Transfer complete.
TX: PORT 83,94,154,66,6,20
RX: 200 PORT command successful.
TX: STOR aargange.htm
RX: 150 Opening ASCII mode data connection for aargange.htm.
RX: 226 Transfer complete.
TX: PORT 83,94,154,66,6,21
RX: 200 PORT command successful.
TX: LIST
RX: 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
RX: 226 Transfer complete.
TX: PORT 83,94,154,66,6,22
TX: PORT 83,94,154,66,6,23
ST: Disconnected.

Bemærk her at "disconnected" ikke er noget jeg aktivt har foretaget, men åbenbart noget der foregår at sig selv.

Fejlen opstår ikke pga for kort timeout indstilling i programmet. Timeout er både for den enkelte forbindelse og under "Generel" sat til 999999.
Timeout hos webhoteludbyderen er sat til 10 minutter, så det er heller ikke der fejlen er.

Jeg vil opfatte spørgsmålet som besvaret i to tilfælde:
1) hvis problemet med miFiles løses, så jeg kan bruge det uden at blive disconnected
2) hvis problemet ikke kan løses: at få en forklaring på, hvorfor det går galt med dette program - og at det dermed ikke duer.
Avatar billede visto Professor
30. oktober 2006 - 22:07 #1
Jeg er selv kommet et lille skridt nærmere: Det har nenmlig vist sig, at jeg ikke oplever ovenstående problem, når jeg uploader til min tussegamle hjemmeside-plads hos get2net. Der sker der ingen afbrydelse selv efter adskillige minutters pause mellem to uploads, mens der hos Concor.dk, som aktuel hoster min hjemmeside, aldrig kan uploades efter en pause på to minutter.

Det er dog stadig uforståeligt, at problemet kun eksisterer i kombinationen af FTP programmet miFiles og Concor.dk, mens jeg ikke oplever problemer med et par andre testede FTP programmer, når jeg uploader til ConCor, som ikke har hørt om denne type problem før.
Avatar billede visto Professor
30. oktober 2006 - 22:20 #2
Webhostens eneste råd var at disable Passive mode. Den har altid været diablet, så det er heller ikke der problemet er.
Avatar billede visto Professor
31. oktober 2006 - 08:09 #3
Jeg har nu et svar fra software-producenten:
"...this problem is being worked on and will be available in the upcoming release in a month or so. The issue is that the server is disconnecting the connection after an idle timeout and miFiles is not correctly detecting this."

Det satser jeg så på er rigtigt, og afventer nævnte opdatering af programmet.
Lukker hermed spørsmålet.