Avatar billede krohn Praktikant
24. oktober 2006 - 08:55 Der er 1 løsning

søge form

Jeg er ved at prøve at lave en søge userform til word I VB. Jeg skal helst have den til at gøre flg.
Søge I bestemt mappe på drev (netværk), inkl. Subfolders.
Søge efter ord fra textbox f.eks. textbox1 står der udflugt og den kommer op I en list box  de dok fra søge mappen der indeholder søge ord fra textbox1.
Den skal i listbox  helst ikke skrive hele stien men kun navn.doc
Er de mulighed for autoudførsel, jeg mener at efterhånden som man indtaster I textbox1 kommer resultaterne op I listbox, eller skal det aktiveres med en commandbutton?
Man skal kunne åbne det markerede dokument med klik på en knap, eller dobbelt klik på dok I listbox.
Jeg har fået dette til at virke, men det opfylder ikke helt mine ønsker

Private Sub UserForm_Activate()
With Application.FileSearch
        .NewSearch
        .LookIn = "D:\xxxx\xxx\Handover\"

        .FileName = Val(Me.TextBox1)("*.doc")
        .SearchSubFolders = True
        .Execute
        .FileType = msoFileTypeWordDocuments

        For i = 1 To .FoundFiles.Count
            ListBox1.AddItem .FoundFiles(i)
        Next
    End With
End Sub
Avatar billede krohn Praktikant
31. oktober 2006 - 09:26 #1
Lukker her