Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:03 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Cell properties

Jeg har en opgave der ikke kan løses!! Når jeg er inde på en ny side i min hjemmeside, ønsker jeg at sætte Rows spanned til 0 og Columns spanned til 0, men det vil programmet ikke tillade! Det fortæller at jeg skal indsætte en værdi mellem 1 og 1000. Resultatet er at der kommer lidt "luft" mellem min celle og rammen ved siden af. Er der nogen der kan løse dette problem?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:06 #1
æhh, rowspan og colspan er til at "flette" celler!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:08 #2
Du skal bruge cellspacing og cellpadding til at lave hhv. afstand mellem celler og inder margen i celler.
Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:09 #3
Jeg har to celler inde i en ramme. Afstanden mellem de indsatte celler og rammen skal helst være nul - men der kommer som sagt lidt afstand når disse værdier står på 1 og 1. Du kan se hvad jeg mener ved at checke noergaard.se!
Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:11 #4
Det skal lige siges at hjemmesiden ikke er færdig, men følg linket Om os, der vil I se problemet!!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:14 #5
Kan ikke lige se hvad du mener problemet er.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:14 #6
Vent lidt..
Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:16 #7
Se afstanden mellem den grå celle til venstre med tekst - der er en hvid streg ud mod den blå ramme yderst til venstre og banneret. På forsiden er det kun mod banneret og ikke den blå ramme yderst til venstre!!!!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:16 #8
Kan ikke se et link der hedder "Om os".
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:17 #9
Er det ikke denne? http://www.noergaard.se/
Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:18 #10
Det skal lige siges at jeg er i FrontPage 2003 og IKKE dreamweaver - det må være en slåfejl da jeg oprettede spørgsmålet:-(
Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:18 #11
Jo
Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:19 #12
Om os finder ud forhåbenlig i banneret som nr. to link - er siden så dårlig??
Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:20 #13
Jeg prøver lige igen; "Om os" finder du forhåbentlig......
Det er ved at være sent!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:21 #14
Banner??? Jeg skal lige en tur over på den bærbare - der har jeg IE6.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:25 #15
Her kan du se hvad jeg ser fra IE7: http://www.racingcar.dk/eksperten/noergaard.jpg
Avatar billede salar Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:34 #16
Ok - jeg er amatør, siden er ikke krympesikker - den ses på 1280 x 1024!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:43 #17
Jeg kan nu se problemet på den omtale side. Det er lidt svært for mig at se hvad der er galt, når jeg ikke har hele dit frameset, men prøv denne i dokumentet der er problemer med: <body link="#0066FF" vlink="#0066FF" alink="#C0C0C0" leftmargin="0">
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. oktober 2006 - 00:15 #18
Er vi her endnu?
Avatar billede salar Nybegynder
13. oktober 2006 - 07:13 #19
Desværre, det skete der ikke noget ved!
Avatar billede salar Nybegynder
13. oktober 2006 - 07:17 #20
Hvordan ændrer jeg kategori på dette spørgsmål, så det kommer over i Frontpagegruppen?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. oktober 2006 - 15:57 #21
Du er nødt til at lukke her, og oprette et nyt spørgsmål. Det er dog svært at hjælpe, når man ikke har hele dit frameset til rådighed.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:01 #22
Ok, så har jeg fundet løsningen. Jeg har brugt en del tid på at hente hele din side ned, eller i hvertfald de sider der skulle til for at få vist siden korrekt. Jeg er ked af at sige det, men der er rigtig mange fejl i din kode. Jeg regner ikke med du selv sidder og retter i koden, men udelukkende bruger Frontpage til arbejdet. Det er desværre et rigtigt dårligt udgangspunkt til at lave hjemmesider. Bl.a har Microsoft selv opfundet en masse kode som ikke overholder W3C standarden. Det betyder at nogle af de ting du laver ikke kan vises korrekt i andre browsere. Det drejer sig bl.a om dit "nørgård" logo på forsiden, som ikke vises i andet end Internet Explorer. Det er synd, da ca 10%, and ricing, bruger Firefox eller anden browser. Jeg bruger selv Dreamweaver til html. Jeg er ikke nørd på området, men kan dog en del i html og php. Jeg bruger mere Dreamweaver til vise hvordan siden kommer til at se ud.

Fejlen: En tabel vil altid gerne have en ydermargen i forhold til andre celler. Den deaktiveres med koden cellspacing="0", som sættes ind i table-koden. Altså skal din table i "Om os" se således ud:
<table cellspacing="0" border="0" width="800" id="table1" height="100%">
Og her har vi egentlig næste fejl. Du har sat din Width til 800. Det er bedre at sætte den til 100%, da den altid skal udfylde hele midtersektionen. Din bredde har du jo sat i dit frameset i din index.htm-fil. Hvis du en dag finder ud af at du vil have hjemmesiden til at fylde 850 eller 900px, går det så galt for dig. Derfor bør du i stedet skrive din tablekode således:

<table cellspacing="0" border="0" width="100%" id="table1" height="100%">

For at være sikker på at tabellen så også fylder hele bredden, skal du også angive din body margen i venstre side til 0px:
<body link="#0066FF" vlink="#0066FF" alink="#C0C0C0" leftmargin="0">

en anden uhensigtsmæssig fejl er højden på din "Banner"-top. I indexkoden er der angivet at banneren skal bruge 155px, og resten uder skal bruge 684px. Men åbner man et browservindue som ikke er maksimeret, tildeles højden procentvis af hvad der er til rådighed. Derfor skal du i din index fil ændre <frameset rows="155,684"> til <frameset rows="155,*">
Avatar billede salar Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:58 #23
Tusind tak for hjælpen
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:38 #24
Så virker det?
Avatar billede salar Nybegynder
19. oktober 2006 - 20:57 #25
Nej - jeg er lige kommet hjem fra sommerhuset i Sverige, så det bliver først i weekenden jeg kommer til at lege igen. Men det lyder rigtig, og jeg skal nok briefe dig om resultatet!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:01 #26
Det er bare fint.
Avatar billede salar Nybegynder
20. oktober 2006 - 09:57 #27
Jeg er imponeret - det er blevet helt perfekt - check selv! Endnu engang tak for den proffessionelle hjælp - nu må vi se om jeg kan klare resten ved hjælp af learn by doing! Go´ weekend.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. oktober 2006 - 16:02 #28
I lige måde. Du vender bare tilbage, hvis der er mere. Husk at lukke.
Avatar billede salar Nybegynder
20. oktober 2006 - 16:10 #29
Æhh - hvordan lukker man?

Og nu vi er ved det, så har jeg faktisk allerede et nyt spørgsmål efter dine justeringer; hvordan kan det være der er lidt forskel i bredden af den grå venstre celle på "Forsiden" og "Om os"-siden? Det virker som om der er 1 pixel eller max to mere på "Om os"-siden med undersider. De står begge med 200 pixels i absolut bredde! Jeg har forsøgt at sætte bredden i "Om os" siden til 195 og 180, men den er stadig breddere ude på hjemmesiden!!

På forhånd tak.

Allan
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. oktober 2006 - 18:27 #30
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. oktober 2006 - 18:44 #31
Det er din cellpadding der er til forskel.
Avatar billede salar Nybegynder
20. oktober 2006 - 20:54 #32
Tak endnu engang - du har været en god hjælp!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. oktober 2006 - 23:42 #33
Jeg vil anbefale dig at lære lidt om css. Det kan afhjælpe dig fra mange problemer.
Avatar billede salar Nybegynder
21. oktober 2006 - 10:45 #34
Tak.Er den lukket korrekt?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. oktober 2006 - 15:55 #35
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. oktober 2006 - 16:06 #36
Takker for point.