Avatar billede pwn Forsker
24. september 2006 - 10:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Frames i DW - eller en anden løsning

www.winther-nielsen.dk/index_new.htm er der en tabel med en celle yderst til venstre og en større celle til højre. I bunden er der et grafikelement med amnge små billeder.
Det jeg gerne vil er, at når der trykkes på ét af de små billeder , bliver det vist i stor format med en tilhørende tekst i det store felt til højre. Venstre-cellen skal være uforandret.

Hvordan løses dette nemmes? Kan man lave det i frames og stadig få det centret som nu?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
24. september 2006 - 13:20 #1
Du kan lave det med iframe! Det er frames du kan sætte ind i den tabel celle. Også linke til iframet med target= med navnet på iframet.
Avatar billede pwn Forsker
24. september 2006 - 15:27 #2
OK:-)
Jeg har kikket lidt på hjælp til Iframes og i min DW-bog, hvor Iframes ikke nævnes.
Hører det at lave Iframes til den mere avancerede del, eller kan habile begyndere være med?
Kan du evt. give et par stikord til rækkefølge af, hvad jeg skal gøre?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2006 - 16:00 #3
Jo du kan godt bruge frames.
Under filer /  klik new
det åbner New Document hvor du under fanen general
klikker på frameset og du får i midt kolonnen en
række muligheder for at vælge frameset
Vælg det der passer dig.
Du kan også tilføje frames under Modify / framesets.
Avatar billede pwn Forsker
26. september 2006 - 19:37 #4
Har kikket lidt på frames. Jeg synes der er et problem med at de ændrer størrelse, der kommer scroll på. Kan det undgås. Kunne et alternativ være layers?
Send gerne jeres indlæg/forslag/kommentarer som svar, så fordeler jeg points ligeligt mellem de gode råd.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2006 - 20:01 #5
Hvis du i DW kigger på properties, det er jo nederst på siden,
så kan du bestemme størrelse på hver frame og om den skal have
scroll eller ikke.
(ingen points til mig)
Avatar billede pwn Forsker
29. september 2006 - 19:53 #6
OK:-)
Jeg prøver nu at lave en anden side i frames, hvor der skal være en venstre menu-kollonne og en top med grafik hen over siden. Hvordan får jeg grafikken til at ligge helt til ventre og helt i top?
Avatar billede pwn Forsker
29. september 2006 - 19:56 #7
--> mimimig; jo, nu fandt jeg ud af det ved at læse dit indlæg en gang til; synes nu du skal sende et svar:-)
mv
p
Avatar billede pwn Forsker
22. oktober 2006 - 19:40 #8
Sender du et svar, s¨å jeg kan rydde op:-)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2006 - 19:49 #9
og tak, håber du har klaret problemet.
Avatar billede pwn Forsker
22. oktober 2006 - 22:13 #10
tak for hjælpen:-)