Avatar billede vraa Nybegynder
20. september 2006 - 15:27 Der er 8 kommentarer

Genveje altid synlige

Er det muligt at synliggøre understregning som viser hvilket bogstav der er shortcut på en knap, altid. Så man ikke SKAL trykke på alt for at se det?
Avatar billede jps6kb Novice
20. september 2006 - 15:30 #1
Jo da..

Skriv & før det bogstav der skal understreges..

&Filer - F bliver understreget.
Avatar billede vraa Nybegynder
20. september 2006 - 15:35 #2
Det gør det ikke ved mig. Jeg har sat & foran et bogstav på samtlige knapper, men man skal trykke på alt knappen før understregningen vises.
Avatar billede jps6kb Novice
20. september 2006 - 16:14 #3
Er det en web applikation du laver?
Avatar billede vraa Nybegynder
20. september 2006 - 17:25 #4
Nej. En vb.net windows applikation.
Avatar billede jps6kb Novice
20. september 2006 - 17:31 #5
Det her virker ikke for dig?

http://files.itws.dk/vbknap.gif
Avatar billede vraa Nybegynder
20. september 2006 - 17:42 #6
Jo det virker. Men når jeg kører applikationen forsvinder understregningen. Genvejen virker fint men understregningen er væk. Den vil jeg gerne have til at være synlig konstant, hvis muligt :-)
Avatar billede bernhof Nybegynder
21. september 2006 - 01:57 #7
Jeg ved ikke hvordan du løser det programmatisk (uden at ændre systemopsætningen), men jeg kan fortælle så meget, at under Display Properties (Højre-klik på skrivebord -> vælg Properties) og på fanebladet Appearance, er der en knap der hedder Effects. Når man klikker på den, åbnes et vindue, hvor det nederste flueben angiver, om genvejstasterne altid skal understreges. Fjern hakket for altid at få vist dine genveje.
Avatar billede bernhof Nybegynder
10. oktober 2007 - 00:24 #8
Var det svar nok?