Avatar billede Slettet bruger
09. september 2006 - 19:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

arraylistA = ArraylistB

Hej

Jeg sætter på et tidspunkt i mit program en arraylist lig en anden arraylist på følgende måde:

arraylistA = ArraylistB

Det jeg ikke helt kan få til at passe er, at hvis jeg tilføjet noget til arraylistA (arraylistA.add(noget)), så bliver det også tilføjet arralistB - hvordan kan det være?
Avatar billede nielle Nybegynder
09. september 2006 - 19:23 #1
Når du sætter:

arraylistA = ArraylistB

- får du ikke oprettet en ny arraylist, men i stedet får du den nye til at pege på den gamle. Det er m.a.o. samme arraylist, blot under forskellige navne.
Avatar billede nielle Nybegynder
09. september 2006 - 19:30 #2
Hvis du skal have opretter en ny liste med det gamle indhold, gøres det sådan:

arraylistA = New ArrayList(ArraylistB)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2006 - 20:18 #3
Tak - sender du et svar?
Avatar billede nielle Nybegynder
09. september 2006 - 21:37 #4
Svar :^)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2006 - 22:31 #5
husk at det det stadigvæk ikke er en deep clone
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 13:15 #6
...will do