Avatar billede mmcduck Nybegynder
03. september 2006 - 18:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

siden vises ikke i IE

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med at gennemskue hvorfor min side ikke vises i IE?

Siden kan findes på http://andersenco.dk/

Der er ingen problemer med andre browsere, og koden er da også valideret, men IE kan ikke engang vise sidens titel...

Jeg har ellers lavet en del html, men denne kan jeg simpelthen ikke gennemskue, men det er sikkert en eller anden dum fejl.

hjælp...
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 19:28 #1
Ved at kopiere kilden fra din side i Firefox, og fjerne <script type="text/javascript" src="js/index.js" /> fik jeg den frem i IE. ;)
Avatar billede mmcduck Nybegynder
03. september 2006 - 19:34 #2
hmm, du har jo ret. Men jeg kan ikke se hvad der skulle være galt med mit javascript.

Du får pointsom det er nu, men er der nogen der kan se hvad der er galt med min index.js?
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 19:42 #3
Umiddelbart er der ikke noget galt i mine øjne, og FireFix JS konsol melder heller ikke nogle fejl.
Avatar billede apo Praktikant
03. september 2006 - 19:47 #4
Prøv med:

<script type="text/javascript" src="js/index.js" /></script>
Avatar billede hostgirl Nybegynder
03. september 2006 - 21:34 #5
apo: du må mene: <script type="text/javascript" src="js/index.js"></script>
Avatar billede apo Praktikant
03. september 2006 - 22:07 #6
Ja :o)
Avatar billede mmcduck Nybegynder
04. september 2006 - 07:30 #7
tak til apo og hostgirl, som sammen fandt den fejl som har irriteret mig længe..
Avatar billede apo Praktikant
04. september 2006 - 12:18 #8
Svar? :o)
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2006 - 14:37 #9
<ole>

I det hele taget har du intet udaf at forsøge at skrive XHTML, når du server det som 'text/html' ... så parses det blot som skidt HTML.

Derudover er det ikke alle elementer, der må lukkes med ' />' ... kun de elementer, der ikke har et lukke-tag.

Til slut er dine scripts ikke kompatible med X(HT)ML. Der er ikke noget, der hedder 'document.body' eller 'document.documentElement'. Du skal kalde med f.eks: document.getElementsByTagName("body")[0] - og: document.getElementsByTagName("html")[0].
Under X(HT)ML er document-objektet ikke så specielt, som det er under HTML. Det minder i højere grad om et alm. element  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede apo Praktikant
04. september 2006 - 18:24 #10
Tak for points :o)

Hostgirl > Vil du have halvdelen af pointene (du gjorde jo opmærksom på den sidste detalje), så giv lige besked her i spørgsmålet.