Avatar billede ameq Nybegynder
29. august 2006 - 13:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Assembliy og GAC

Hej
Jeg er lidt usikker på hvordan GAC'en virker, når jeg har installet min dll fil i GAB'en som en Strong Named Assemblies...
Når jeg så vil brug den, skal jeg så stadig væk havde dll filne med i mit program (så den ligger i en bin mappe) eller kan den godt tage dll filne fra GAC'en?
Avatar billede flashit Nybegynder
29. august 2006 - 23:30 #1
Så vidt jeg ved så er de filer som er i GAC tilgænglige for alle webs på serveren.
Men hvis man ikke har sin egen server så får man vel ikke lov til at installere sin dll i GAC'en på serveren, og bliver derfor nød til at have en dll'en liggende i bin folderen, med en referance til den.

se her:
http://www.kursusmaterialer.dk/ASP.NET_III/Udrulning/af_web-applikation.aspx

Den globale assembly cache er en speciel folder på serveren, hvor man kan opbevare komponenter, der så kan bruges af alle applikationer på serveren. Man kan installere en komponent i GAC med kommandoen:
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. august 2006 - 00:40 #2
Du refererer en assembly som du plejer... Hvis den ligger i GAC'en, bliver den taget derfra når du kører applikationen.... Der er en prober der forsøger at finde de assemblies du refererer, og har en refereret assembly et stærkt navn, kigger proberen i GAC'en først.
Mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
31. august 2006 - 19:20 #3
okey snepnet, kommer du med et svar?
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. september 2006 - 23:38 #4
Kommer her - og jeg deler gerne.
Mvh