Avatar billede lotze Nybegynder
25. august 2006 - 21:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Recover password med Access database

Jeg har brugt en access database til at gemme login's i ved hjælp af asp.net 2.0 funktionaliteten.

Det virker fint, bortset fra at recover password er slået fra. Slår man den til igen via config filen, da får man en allerede en fejl ved login.

"Provider cannot retrieve hashed password"

Ved ikke hvordan man får den instillet rigtigt. Her er udsnittet fra min webconfig fil der vedrører accessprovideren.

<system.web>
    <!-- start på web config fra access login -->
    <authentication mode="Forms">
      <forms loginUrl="mylogin.aspx" defaultUrl="Login.aspx" />
    </authentication>
    <membership defaultProvider="AccessMembershipProvider">
      <providers>
        <clear/>
        <add name="AccessMembershipProvider"
    type="Samples.AccessProviders.AccessMembershipProvider, AccessProviders"
    connectionStringName="AccessFileName"
    enablePasswordRetrieval="true"
    enablePasswordReset="false"
    requiresUniqueEmail="false"
    requiresQuestionAndAnswer="true"
    minRequiredPasswordLength="1"
    minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
    applicationName="SampleSite"
    hashAlgorithmType="SHA1"
    passwordFormat="Hashed"/>
      </providers>
    </membership>
    <roleManager enabled="true" defaultProvider="AccessRoleProvider" cacheRolesInCookie="true" cookieName=".ASPXROLES" cookieTimeout="30" cookiePath="/" cookieRequireSSL="false" cookieSlidingExpiration="true" cookieProtection="All">
      <providers>
        <add name="AccessRoleProvider"
    type="Samples.AccessProviders.AccessRoleProvider, AccessProviders"
    connectionStringName="AccessFileName"
    applicationName="SampleSite"/>
      </providers>
    </roleManager>
    <profile enabled="true" defaultProvider="AccessProfileProvider">
      <providers>
        <add name="AccessProfileProvider"
    type="Samples.AccessProviders.AccessProfileProvider, AccessProviders"
    connectionStringName="AccessFileName"
    applicationName="SampleSite"
    description="Stores and retrieves profile data from an AccessProviders database."/>
      </providers>
      <properties>
        <add name="FriendlyName" type="string" allowAnonymous="true" serializeAs="String"/>
        <add name="Height" type="int" allowAnonymous="true" serializeAs="String"/>
        <add name="Weight" type="int" allowAnonymous="true" serializeAs="Xml"/>
      </properties>
    </profile>
    <anonymousIdentification enabled="true" cookieName=".ASPXANONYMOUS" cookieTimeout="100000" cookiePath="/" cookieRequireSSL="false" cookieSlidingExpiration="true" cookieProtection="None" domain=""/>
    <webParts>
      <personalization defaultProvider="AccessPersonalizationProvider">
        <providers>
          <add name="AccessPersonalizationProvider"
      type="Samples.AccessProviders.AccessPersonalizationProvider, AccessProviders"
      connectionStringName="AccessFileName"
      applicationName="SampleSite"/>
        </providers>
      </personalization>
    </webParts>

    <!--
        <trust level="Medium"/>
        -->

    <!--
    <compilation debug="true"/>
    -->
    <!-- slut på web config fra access login -->
Avatar billede websam Nybegynder
25. august 2006 - 23:48 #1
Det er fordi du har sat den til hashed :

passwordFormat="Hashed"

Det er envejs kryptering så derfor kan du ikke lave recover på password's. Du skal istedet benytte :

passwordFormat="Encrypted"

/Websam
Avatar billede lotze Nybegynder
26. august 2006 - 09:10 #2
ja, måske. men nu får jeg en nye fejl.
De gamle brugere kan den ikke hente fordi password er Hashed

Så prøver jeg istedet at oprette en ny bruger men det går galt.

You must specify a non-autogenerated machine key to store passwords in the encrypted format. Either specify a different passwordFormat, or change the machineKey configuration to use a non-autogenerated decryption key.
Avatar billede websam Nybegynder
26. august 2006 - 09:28 #3
Ja det er fordi du skal have en key med i din config fil :

<machineKey
      validationKey="C50B3C89CB21F4F1422FF158A5B42D0E8DB8CB5CDA1742572A487D9401E3400267682B202B746511891C1BAF47F8D25C07F6C39A104696DB51F17C529AD3CABE"
      decryptionKey="8A9BE8FD67AF6979E7D20198CFEA50DD3D3799C77AF2B72F"
      validation="SHA1" />

Se evt. på denne side :

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/44w5aswa.aspx

/Websam
Avatar billede websam Nybegynder
26. august 2006 - 09:33 #4
Du kunne jo under evt. også beholde den hashed udgave og så give mulighed for password reset istedet for recovery
Avatar billede lotze Nybegynder
26. august 2006 - 10:54 #5
Ok, tror jeg har styr på det nu.

Kan dog bare ikke få den til at sende en mail da smtp og netopsætningen ikke funker. Jeg har et alm webhotel. (web10).
Avatar billede lotze Nybegynder
26. august 2006 - 10:58 #6
Mailbox name not allowed. The server response was: sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)

Send et svar og du får point
Avatar billede websam Nybegynder
26. august 2006 - 11:08 #7
Ok det kommer her ;o)

Tjek evt. med din host om der er specielle indstillinger der skal til.

/Websam