Avatar billede unknown_someone Juniormester
07. august 2006 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Liste over lande områder og byer

Sidder og skal bruge en måske ikke komplet men en stor liste af lande, områder og byer i verden. Alle lande og områder skal være med - ved byer er kun de vigtigste og større byer være med, mest detaljeret skal Europa være. Det skal være danske navne og helst i form af noget database/xml/excel.

Jeg ved dette er et vidt begreb men jeg håber der kan komme nogle forslag alligevel.
Avatar billede per-olof Nybegynder
07. august 2006 - 13:00 #1
IP til lande http://ip-to-country.webhosting.info/node/view/9 er måske noget, er i csv format. Det meste koster som f.eks http://www.ip2location.com/free.asp
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. august 2006 - 13:05 #2
Danmarks geologiste institut, eller google-map eller en blanding, www.findvej.dk er lavet som et mix af de to
Avatar billede pgroen Nybegynder
07. august 2006 - 13:18 #3
Det der med danske navne kniber nok lidt - Men hvis Engelsk/Finsk(!) er acceptabelt, så kan man finde en del interessante ting hos det Finske modstykke til Danmarks Statistik (Det hedder vel Statiskskisktissisi Instutitutstustittuttut eller noget lignende :-)

http://tilastokeskus.fi/tup/maanum/index_en.html

Prøv f.eks

http://tilastokeskus.fi/tup/maanum/06_maailman_suurimmat_kaupungit.xls
Avatar billede unknown_someone Juniormester
07. august 2006 - 17:51 #4
pgroen>> finsk kan ikke bruges - så skal det hele bare oversættes og tastes ind manuelt alligevel og det vil tage os alt for lang tid.

per-olof >> men de er så vidt jeg kan se desværre kun på engelsk? og så er problemet det samme.

martinlind >> er det noget du kan komme lidt nærmere ind på hvordan jeg får fat i disse data?
Avatar billede unknown_someone Juniormester
03. maj 2007 - 12:27 #5
jeg lukker - og bliver desværre nødt til at afvise dig pgroen
Avatar billede martinlind Nybegynder
03. maj 2007 - 15:14 #6
Jeg har kun læst om hvordan www.findvej.dk blev til, lige helt præcis hvordan han får fat i data ved jeg ikke, men prøv at drop ham der har laver findvej.dk en mail, måske han vil røbe noget :)