Avatar billede holmsgaarden Nybegynder
07. august 2006 - 08:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printfunktion der definerer om der printes stående eller liggende

Hey..

Jeg har lige et lille/stort problem som jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe med.

Kan man lave en printfunktion, der automatisk går ind og laver printeropsætninger, således at der bliver printet på "liggende" istedet for "stående" papirformat?

Håber i kan hjælpe..

På forhånd tak, /peter
Avatar billede fennec Nybegynder
07. august 2006 - 09:11 #1
Ikke uden komponent:
www.meadroid.com/scriptx/

Den gratis (basic) version kan gøre det.

Det virker dog kun i IE, og brugerne skal vælge at installere et ActiveX. Det er derfor kun en løsning, der er brugbar til intranet løsninger, hvor du kender brugerne og kan oplyse dem om kun at bruge IE.
Avatar billede holmsgaarden Nybegynder
07. august 2006 - 10:02 #2
Ok, men du er sikker på man ikke kan gøre det, uden at skulle ligge noget på serveren?
Avatar billede fennec Nybegynder
07. august 2006 - 10:36 #3
Ja. Der er nemlig flere problemstillinger ved dette. Forstil dig f.eks at brugeren kun har en A3 printer??? Desuden er det strengt ulovlig at kunne pille ved brugerens indstillinger, uden de er opmærksom på det. Derfor skal det gøres gennem ActiveX, hvorved man kommer uden om denne sikkerhed. Ved godt det bare handler om printning, men forstil dig at man kunne få en printer til at smide 10000 kopier ud, uden brugeren kunne gøre noget (kan man faktisk i den udvidet udgave af scriptX).

Desuden kommer det ikke til at ligge på serveren (bortset fra .cab filen). Da det er et ActiveX bliver det installeret på brugerens computer/IE.
Avatar billede holmsgaarden Nybegynder
07. august 2006 - 10:42 #4
Okay, jeg prøver at hente det scriptx - så du kan nok forvente der lige bliver stillet et par spørgsmål herinde vedr. det - hvis det er iorden :)

Tak for den forløbe hjælp..

Hvordan godkender man svaret herinde?
Avatar billede fennec Nybegynder
07. august 2006 - 10:56 #5
Du kan først acceptere nå jeg har lavet et svar :o)

Du spørger bare hvis der er noget, men det er næsten lige ud af landevejen (der skal bare laves et objekt og et script). Tjek deres kode her:
http://www.meadroid.com/scriptx/freedep.asp
Avatar billede fennec Nybegynder
07. august 2006 - 10:57 #6
Tjek også E's faq her:
http://expfaq.dk/

Der kan du finde oplysninger om pointafgivelse og mange andre ting.
Avatar billede holmsgaarden Nybegynder
07. august 2006 - 11:24 #7
Jeg siger mange tak for hjælpen :)
Avatar billede fennec Nybegynder
07. august 2006 - 16:28 #8
No prob
.o) <-- One Eyed Jack