Avatar billede logemedlem Nybegynder
09. juli 2006 - 17:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Geninstallering af XP

Hej Med Jer

Jeg har lille prob. som jeg håber i kan hjælpe mig.

I forbindelse med at jeg synes min computer var ved at køre lidt træk, og kørsel af diverse antivira programmer ikke hjalp, bestemte jeg mig for at genistall. xp på computeren påny.

Jeg ville selvfølgelig gerne beholde alt hvad jeg havde omputeren, så jeg installerede bare oveni den gamle version.

Det gik også fint, indtil jeg skulle logge på. Så får jeg besked om at jeg skal aktivere min windows.

Hvis jeg siger "OK" til aktivering, tænker den lidt over det, og skriver efterfølgende at windows allerede ER aktiveret, og hopper tilbage til log-in billedet.

Siger jeg "Anuller" til aktivering kan jeg heller ikke logge på.
Hvad pokker skal jeg gøre?
Avatar billede redhack Nybegynder
09. juli 2006 - 18:08 #1
Kan du ikke vælge at aktivere via. telefonen? Så ringer du bare til dem på en hverdag, og får hjælp. :)

Det gjorde jeg engang så vidt jeg husker..
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. juli 2006 - 18:18 #2
Er du sikker på, du har indstalleret i den samme windowsmappe?? Det lyder som om, du har 2 win. på
Avatar billede strych9 Praktikant
09. juli 2006 - 19:39 #3
Det er netop det han skal.. installere i en anden windows mappe.

hvis du stadig har ca 1.5gb fri, så installer windows igen, vælg under installationen at den skal beholde det nuværende filsystem intakt, og dernæst vælge at installere i en anden folder. Feks c:\winxp eller c:\windows2
Avatar billede logemedlem Nybegynder
09. juli 2006 - 20:11 #4
Altså jeg kommer ikke så langt at jeg rigtig kan vælge noget.
Den kommer og siger at win XP ikke er aktiveret. Så kan jeg vælge at aktivere den eller sige anuller.
Hvis jeg siger aktivere, tænker den i få secunder og siger så at windows XP allerede ER aktiveret.... og så hopper den tilbage i lon-on billedet.... hvis jeg siger anuller sker der ikke noget.
Avatar billede logemedlem Nybegynder
09. juli 2006 - 20:31 #5
mht. at install. i en anden folder så mener jeg jeg har prøvet det engang for nogen tid siden. Synes at det gav en masse prob.
Avatar billede logemedlem Nybegynder
13. januar 2014 - 07:03 #6
slut