Avatar billede pady3050 Nybegynder
24. juni 2006 - 00:18 Der er 11 kommentarer

Nero 7

Når jeg brænder en CD i Nero 7, så kommer der "hakker" i lyden, hvorfor???
Er der et alternativ, eller er det noget man kan rette???
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. juni 2006 - 00:23 #1
Har du prøvet at brænde med en lavere hastighed end maksimum? Det plejer gerne at hjælpe på den slags problemer.
Avatar billede azrael Nybegynder
24. juni 2006 - 01:48 #2
Hvad brænder du helt præcist? Er der MP3 konverteret til audio? Hvis ja, så vil der altid opstå en minimal pause efter hvert nummer, selv hvis du fjerne pausen mellem de enkelte tracks. Det skyldes selve MP3-formatet.

Hilsen,
Marc
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. juni 2006 - 02:40 #3
Og luk alle programmer der kører i baggrunden når du brænder, for at give flere
resourcer til brændingen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2006 - 12:20 #4
Hvilke medier brænder du på?
Billige (noname el. lign. medier) har det med at hakke hvis man brænder musik i højeste hastighed.
Avatar billede pady3050 Nybegynder
25. juni 2006 - 23:29 #5
Niks, det har ikke hjulpet at sætte hastigheden ned...
og det er kun med 8 X jeg har brændt...
Jeg brænder på nogle CD'er der hedder RITEK, det er sådanne nogle man kan printe på oversiden :-D
Avatar billede azrael Nybegynder
26. juni 2006 - 00:30 #6
Må jeg spørge hvilken brænder du har? Og har du prøvet andre medier? Evt. kunne der være en inkompatibilitet mellem netop disse medier og brænderen, dvs. dens firmware har måske ikke en god eller slet ingen "write strategy" for netop disse medier. Har du desuden prøvet eller overvejet at opdatere brænderens firmware, hvis der er en nyere version?

Hilsen,
Marc
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2006 - 13:41 #7
Ritek er skod -. har prøvet mange forskellige og de har alle været af utrolig dårlig kvalitet.
Avatar billede azrael Nybegynder
26. juni 2006 - 14:58 #8
RiTEK kan nu godt være OK. Helt i starten var det absolut crap, men med årene er de blevet rimeligt gode. De bruges også ofte af f.eks. TDK. Derfor kan man nu nemt få i en ringe pakke, og det er endnu nemmere at finde brændere, der ikke kan lide dem. Af Taiyo Yuden-kvalitet bliver de dog aldrig... :)

Hilsen,
Marc
Avatar billede pady3050 Nybegynder
28. juni 2006 - 12:15 #9
Jeg har en extern DVD brænder fra en TDC butik og en intern CD brænder der ikke har kostet særlig meget...
Kan det være min Computer, for vi har prøvet med min DVD brænder på en afmine kammerater's PC, og der virker det fint....
Avatar billede azrael Nybegynder
28. juni 2006 - 13:02 #10
Det er den eksterne DVD-brænder, der laver problemer? Hvordan tilsluttes den til computeren? Er det via USB, og i så fald, hvad kan din computer klare; USB 1.0 eller USB 2.0? Hvis det kun er USB 1.0, så kan jeg sagtens forstå at du har problemer. Så er overførselshastigheden nemlig alt andet end god, især hvis du har flere USB-komponenter.

Hilsen,
Marc
Avatar billede pady3050 Nybegynder
09. juli 2006 - 21:05 #11
Det er via USB 2,0 men det er også når jeg bruger den interne...