Avatar billede januarpigen Nybegynder
19. juni 2006 - 16:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alle dokumenter er låst i Word.

Jeg er i gang med at skrive en opgave, og nu kan jeg pludselig ikke redigere i mit dokument. Jeg har prøvet at åbne nogle gamle dokumenter med Word, men de er også låste. Når jeg prøver at indtaste noget, siger Word nederst, at dokumentet er låst.

Jeg har læst i hjælp, der siger, at man skal vælge Vis og Disposition, hvilket også giver mig dispositionsværktøjslinien, men alle ikoner på den er inaktive/blege.

Hvad gør jeg?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
19. juni 2006 - 16:26 #1
Hvilket office er det du har? Prøv evt at geninstallere det.
Avatar billede januarpigen Nybegynder
19. juni 2006 - 16:37 #2
Jeg har Windows Pro, så måske er det Office 2000 (eller hvad der nu er rimeligt nyt, for det er en ny computer). Jeg har desværre ikke back-up af programmerne, så jeg kan ikke geninstallere det.

Er der måske andre muligheder at få Word til at virke igen. (Jeg har mulighed for at åbne teksten i wordpad, men det er ikke tilfredsstillende).
Avatar billede jkrons Professor
19. juni 2006 - 20:11 #3
Det kunne lyde som om, du ikke har aktiveret programmet hos MS. Så virker det kun et stykke tid, hvorefter alle dokuumenter låses. Det er en del af MS's beskyttelse mod ulovlig kopiering af programmer.
Avatar billede januarpigen Nybegynder
20. juni 2006 - 13:47 #4
Hej jkrons.

Så tror da pokker, at den spørger, om jeg vil aktivere softwaren over internettet eller telefonen hver gang jeg starter Word.

Tak for hjælpen. :)

Jeg har ikke stillet spørgsmål herinde før, så hvis jeg skal gøre noget for at tildele point til nogen for rigtig svar/god hjælp, vil I så lige skrive det til mig?
Avatar billede jkrons Professor
20. juni 2006 - 14:33 #5
Hej Januarpige: Du skal bare acceptere dette svar for give mig point :-). Godt at det kom til at virke.