Avatar billede henrik25 Nybegynder
19. juni 2006 - 09:29 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Trafik til shop ?

Jeg har lavet en webshop på adressen www.sjovsen.dk
Vi er specialiseret i at sælge computerspil til mindre børn.

Nu kommer det problem folk sikkert altid har. Hvordan får vi trafik til siden ?
Vi har brugt Google adwords, men er stoppet med det igen. Det blev for dyrt i forhold til vores fortje-neste.
Vi har lavet en konkurrence som hver 14. dag giver et gratis spil væk. Den er så meldt til alle de store konkurrence portaler på nettet.

Det er dog stadig meget begrænset med trafikken, og selvfølgelig også med salget.

Hvis jeg søger på et af vores produkter på google kommer vi frem på side 2. Det er vist udmærket på et nyt site med lav trafik.

Nogle der har ideer til hvordan vi får mere trafik til siden ?
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2006 - 09:42 #1
om det bare er midlertidigt eller det er generelt ved jeg ikke - men herfra kører siden ret langsomt og foruden at det kan genere besøgende så betyder det også at søgemaskiner kan få problemer med indekseringen.

du skriver at siden kommer frem hvis man søger på et af jeres produkter - men er du sikker på at kunderne søger på samme måde? Hvis kunderne bruger andre søgeord/fraser så kan det jo være lige meget at du kommer op på side 2 nu.

google har indekseret 43 sider og det er umiddelbart ikke meget - specielt hvis man skal bruge meget specielle søgeord for at komme ind til siden.

"Content is king" så måske kunne du gøre mere ud af det - og så er det også vigtigt at få nogle links ind til din side og specielt dine produktsider. Altså links fra eksterne side - prisdatabaser eller samarbejdspartnere kunne være en idé.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2006 - 09:50 #2
Du starter med at læst de artikler her på E der handler om søgemaskineoptimering m.m.

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Når du har læs de første artikler, så vil du kunne stille specifikke spørgsmål til emnet og dermed få megetpræcis hjælp
Avatar billede agermose Nybegynder
19. juni 2006 - 11:12 #3
hej

ja, den hænger godt nok en del. Det er noget webstat.net og counter noget. I mozilla er den bedre til at håndtere det og viser faktisk resten af siden sådan rimeligt hurtigt, men Internet Explorer ser ud til at vente med at vise noget som helst ind til den helt har givet op over for det der webstats/counter noget.

(set fra min stol :-) )

/Jan
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2006 - 12:15 #4
Hvis I ikke kan få det til at hænge sammen med adwords - så har I et alvorligt problem !
Måske skulle I se om I kunne gøre noget ved jeres kampagne, bedre søgeord, bedre annocer, bedre landingssider. Adwords I sig selv er lidt af en videnskab. PRØV IGEN!

Den næste ting er jeres landingssider er det let nok at komme til et køb med mere??? Også lidt af en videnskab!

Endeligt få skaffet nogle indadgående links til domænet så pagerank kan komme opad OG fjern "osCsid=23180bb4fd1dd495c30e1102e175deec" fra alle urls!
Avatar billede henrik25 Nybegynder
19. juni 2006 - 12:22 #5
Mange tak for de fine svar indtil videre !
Jeg er på arbejde pt, så jeg arbejder videre med rådene i aften.
Jeg har allerede brugt en del tid på SEO, men mangler måske stadig noget. Det ser jeg på i aften.

Jeg kan godt se at den performede dårligt. Det var en counter der smadrede siden. Den er fjernet igen.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
19. juni 2006 - 12:22 #6
Hvordan ser i min pageranking ?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2006 - 12:29 #7
har installeret google-toolbar og slået pagerank til.
Avatar billede abruscato Nybegynder
19. juni 2006 - 17:23 #8
Du kan også se et specifikt website's PageRank på http://www.seochat.com/?option=com_seotools&tool=10
Avatar billede henrik25 Nybegynder
20. juni 2006 - 16:57 #9
Regin: Hvor ser du osCsid=23180bb4fd1dd495c30e1102e175deec på mine links ?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2006 - 17:39 #10
Ved første sidevisning får alle urls tilføjet osCsid=be14f4f101d5638769fad226e4e9c5be (som du kan se ændrer værdien sig) - det hedder en session id og du kan slå det fra så sessions kun fungerer med cookies enabled (php.ini - eller I oscommerce opsætningen).

Luk eventuelt din browser eller fjern alle cookies for at se det!

Kig under technical guidelines på: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769
Avatar billede henrik25 Nybegynder
21. juni 2006 - 10:15 #11
Regin.

Jeg kan godt se problemet når man besøger første gang. DU skriver det kan slås fra i oscommerce. I opsætningen under sessions har jeg følgende

Sessions

Titel Værdi Mulighed
Session Directory /tmp
Force Cookie Use False
Check SSL Session ID False
Check User Agent False
Check IP Address False
Prevent Spider Sessions True
Recreate Session False
Force Cookie Use

Er det der jeg skal ændre det ? hvis ja hvilket af felterne er det så. Syntes det er lidt svært at fange hvor det er.

Hvis jeg forstår dig ret vil ændringen gøre at der ikke kommer det id på første gang, men at shoppen ellers stadig vil fungere som den gør i dag ?

Hvis du smider infoen som et svar får du pointsne for at have hjulpet på vej med noget godt konkret.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2006 - 18:05 #12
Prøv med:
Force Cookie Use = true
(eventuelt også)
Prevent Spider Sessions = false
Avatar billede henrik25 Nybegynder
22. juni 2006 - 12:13 #13
Det virkede at sige Force Cookie use.
Nå men jeg vil arbejde videre med siden.
Hvis du smider et svar regin giver jeg pointsne.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2006 - 13:45 #14
svar
Avatar billede martch17 Nybegynder
22. juni 2006 - 14:40 #15
Hej Henrik.

Jeres side ser godt ud. Med hensyn til jeres tekst, så henvender i jer både til forældrene og børnene. Børnene, når I beskriver spillet.

En ide kunne være at henvende jer til forældre i spilbeskrivelsen og fortælle, hvilke egenskaber børnene tilegner sig i dette spil.

Det er som udgangspunkt mig, som skal have hævekortet op af lommen, hvorfor jeg også er interesseret i, hvad mine børn får ud af spillet.

Noget andet kunne være, at indgå samarbejde med fritidsklubber, hvor du stiller demo´er til rådighed, som har et pædagogisk indhold i sig.

Personligt ville jeg gerne se din shop være mere udadvendt mod forældrene, hvor du i højere grad fortæller, hvilke egenskaber mine børn går glip af, ved ikke at tilegne sig disse spil.

En sidste lille ting.

Når man forsøger at vælge producent, så springer den bare tilbage til default-siden.

Held og lykke med dit forehavende.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
22. juni 2006 - 14:47 #16
Martch17: Den med producenten havde jeg ikke set virke.
Mit mål med hjemmesiden er klart at den er for forældrende. Kan børnene selv finde siden og læse/forstå indhollet er de nok alligevel for gamle til spillene.
Jeg vil kigge igennem igen og se om teksten skal rettes til.

Mine ideer er:
- Artikler hvor jeg fortæller hvorfor dit barn egentlig skal spile computer. Hvad er det de kan få ud af det. Disse artikler skal så pege på specifikke spil som dækker lige det område ind.
- Tydligere aldersangivelse. Jeg skal have en tydlig aldersangivelse på alle spillene. Det kan godt i dag være svært at se hvilket spil der passer til hvilken alder.

Den med fritidsklubberne tror jeg ikke på i første omgang. Det vil være alt for tidskrævene i forhold til mine ambiationer med siden.

Tak for kommentarene :)
Avatar billede henrik25 Nybegynder
22. juni 2006 - 20:55 #17
Nå det med cookies virkede så ikke :(
Min dankort betaling virker ikke når man bruger den.
Den siger at man skal slå cookies til i browseren...
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. juni 2006 - 01:15 #18
Du kan købe adgang til reklame i div. nyhedsbreve...
Avatar billede henrik25 Nybegynder
23. juni 2006 - 08:34 #19
Jeg udbyder konkurrencer (http://www.sjovsen.dk/shop/konkurrence.php) som jeg så får sendt ud via nyhedsbreve og har på alle de store konkurrencesites. Det har faktisk givet ret pænt med hits, så det er klart noget jeg vil fortsætte med.
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. juni 2006 - 20:52 #20
Korrekt.. Hvis du vil havde en ordenlig placering så skal du nok hoste lidt op med penge, men det er da klart en måde at få trafik på. Men en ting er trafik - En anden ting er kvalitets trafik :)