Avatar billede club-p Nybegynder
30. maj 2006 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Inspiration til nyt community

Hej jeg skal til at lave et nyt community.. Vi er ved at lave designs til siden. Er der nogle af jer som kender nogle sider som er rigtigt folt lavet hvor man eventuelt kunne få noget inspiration. Her tænkes bl.a. på fave sammensætningen, logoer, genkendelse objekter osv. Finder deres eventuelt nogle sider hvor man kan se hvilke farver som passer godt sammen

Den som sender de bedste link får pointene
Avatar billede twotimes Nybegynder
30. maj 2006 - 20:28 #1
tror ikke der er en hjemmeside med farver der passer godt sammen. Det hænger jo bl.a. sammen med hvad der er på mode og enhver farve passer jo til nogle andre.

Jeg vil starte med at finde én farve du syntes er rigtigt flot. Derefter en der passer til den, etc., etc.

Du kan evt. have et billede bestående af en masse firkanter med de farver du har fundet ud af passer sammen eller lave nogle pre-sets eller hva det nu hedder i photoshop. Når du så laver hjemmesiden kan du snuppe en farve fra din palet.
Avatar billede dysp Nybegynder
06. juni 2006 - 19:19 #2
Tag du nu photoshop, find en farve og bang, tag nuancer ud fra den. Et trick er, at uanset hvilken farve du vil bruge (blå, rød etc), så bland det altid op med grå, så kan alle farver passe sammen og det giver også et mere naturligt look.. :)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2006 - 20:23 #3
Et hurtigt råd...
Lad vær med at fokuser for meget på udseendet - indhold og brugbarhed er hvad folk går efter på et community (f.eks. http://www.myspace.com verdens største "community" - mit bud!). Bare det ikke ligner en hest, så skal det nok gå.
Avatar billede club-p Nybegynder
30. juni 2006 - 15:05 #4
Ingen har lagt svar så tager selv pointene.. men skriv lige hvis i er uenige :o)