Avatar billede okidoky Nybegynder
24. maj 2006 - 12:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan nogen hjælpe mig

Hejsa

Jeg vil gerne vide hvor jeg kan finde en server der må være lovlig mp3 på, så bruger kan downloade dem derfra, gerne en udlads server.?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2006 - 13:26 #1
Det kan du ikke.
Så snart en bruger henter en mp3 fra dig af, er det ulovligt. Med den fokus der har været på fx. bit torennts Tracker servere, vil du tabe i Danmark hvis det kommer ned til et søgsmål.

MVH
Lovecraft
Avatar billede innercitydk Nybegynder
24. maj 2006 - 13:35 #2
Med mindre det selvfølgelig er en lovlig mp3. Hvis det er et rip så glem det. Du hæfter i samme øjeblik du uploader uanset hvor i verden du uploader til!!
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 13:37 #3
Du kan købe file-hosting mange steder, bare google lidt efter det.

lovecraft/innercitydk - *host* hvis du nu vil hoste lovligt musik, mozard f.eks. ;)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
24. maj 2006 - 17:28 #4
Er der ingen royalties på Mozart eller hvordan skal den opfattes? Nogen må da eje rettighederne herpå..
Avatar billede okidoky Nybegynder
24. maj 2006 - 19:56 #5
?? Du HÆFTER i samme øjeblik du uploader uanset hvor i verden du uploader til!!???

Hvad mener du?
Avatar billede okidoky Nybegynder
25. maj 2006 - 14:26 #6
lukker
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. maj 2006 - 15:21 #7
Ikidoky så vidt jeg kan se fik du svar på dit spørgsmål.. Hvorfor tager du så selv point?! Det jeg mener er at uanset hvor i verden du uploader musik til så er det dig hammeren falder på, også selvom det ikke bliver hostet i danmark. Hvis antipirat gruppen, i det pågældende land, eller i danmark gennemser disse servere kan de se at din ip er brugt til upload. Den kan lede tilbage til dig, og det er her regningen/bøden kommer til. Det er og bliver ved med at være, ulovligt at dele musik andre har de intellektuelle rettigheder til. Laver du selv musik, der ikke bruger samples fra andre, kan du dele/uploade alt det du vil.. Det kan ikke omgås ved at dele det på servere uden for dk.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. maj 2006 - 18:17 #8
Hvis du mener mussik som ikke er beskyttet af rettigheder eksempelvis dit eget, så kan du registrere et hvilket som helst webhotel og uploade hertil. Vær dog opmærksom på at nogle webhoteller ikke tillader mp3 pga den store datamængde, men det er de færreste.

Alternativt, igen hvis det er eget producerede numre, så kig på http://mymusic.dk
Avatar billede innercitydk Nybegynder
26. maj 2006 - 15:18 #9
Det er ikke første gang du laver det nummer her kan jeg se!! Dårlig stil der mester!