Avatar billede hkb-x Nybegynder
24. maj 2006 - 11:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

angiv brugernavn og password i url

Jeg har forsøgt med følgende:

brugernavn:password@www.mitdomæne.dk

Men det virker ikke... Det er på en IIS server...

Hvad skal jeg gøre for at det virker...
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 11:51 #1
Er der stadig systemer tilbage I verden som bruger user/pass i URI ?-)
Avatar billede hkb-x Nybegynder
24. maj 2006 - 11:52 #2
??
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 11:57 #3
Kunne du forklare hvorfor du vil have brugernavn og password I linket ?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
24. maj 2006 - 12:01 #4
jeg har nogle scripts på en serve rjge gerne vil password beskytte så alle og enhver ikke kan aktivere dem...

Men de skal kunne aktiveres med http fra en anden server... så derfor skal der sendes brugernavn og password med...
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2006 - 12:01 #5
Det kan man ikke længere, for det har MS rettet i en sikkerhedsopdatering.

http://support.microsoft.com/kb/834489

"Følgende URL-syntaks understøttes ikke længere i Internet Explorer eller Windows Stifinder, efter du har installeret MS04-004 Kumulativ sikkerhedsopdatering til Internet Explorer (832894):

http(s)://brugernavn:adgangskode@server/ressource.ext"
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 12:02 #6
"jeg har nogle scripts på en serve rjge gerne vil password beskytte så alle og enhver ikke kan aktivere dem...

Men de skal kunne aktiveres med http fra en anden server... så derfor skal der sendes brugernavn og password med..."

Så send dem som querystring argumenter, eller bedre som POST data.
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 12:05 #7
http(s)://brugernavn:adgangskode@server/ressource.ext

vil så være filsystems beskyttelse, du kan også eventuelt bare kode et alm. asp beskyttelse :-) Derudover kan du eventuelt benytte cURL, ved dog ikke om det findes til asp også.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
24. maj 2006 - 12:06 #8
Så der er umuligt hvis man kører igennem php?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
24. maj 2006 - 12:10 #9
@tdafoobar

??
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 12:12 #10
uhm, hvad ? php har cURL , så den kan sagtens login i IIS's filsystems beskyttelse
Avatar billede hkb-x Nybegynder
24. maj 2006 - 12:20 #11
så ISS understøter det altså?
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 12:24 #12
Hvad har IIS med php at gøre -_-
Avatar billede hkb-x Nybegynder
24. maj 2006 - 12:26 #13
hehe... ikke så meget...

ville bare vide om man kunne gøre det og IIS acepterede det...
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 12:27 #14
cURL gør det samme som en browser når den går ind på en servers filsystem beskyttelse.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
24. maj 2006 - 12:30 #15
jaja... men man kna gøre det på IIS?

IIS vil forstå brugernavnet og passwordet??
Avatar billede hkb-x Nybegynder
29. maj 2006 - 16:09 #16
??

anyone?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
15. august 2006 - 17:29 #17
hmm... lukket-