Avatar billede mcardle Nybegynder
24. maj 2006 - 01:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Apache på windows

Hej Eksperter.
Jeg har installeret Apache på min Windows PC og vil gerne have min internetside op og køre. Jeg har en konto ved no-ip.org, hvor jeg kan lave DNS og webredirects, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gøre med hensyn til Apache.

Jeg kan ikke få den til at komme i gennem min router, help please...

//mcardle
Avatar billede mcardle Nybegynder
24. maj 2006 - 04:43 #1
Har en rettelse...

Jeg har ikke et domæne der virker til at hoste en hjemmeside, men har købt et her kl. 04.41 i nat og det vil vel være klar om et par dage.

Stadig vil jeg gerne have svar på:
Hvordan opsætter jeg apache, så min hjemmeside på computeren bliver vist på nettet.

En lille guide ville være velset.

//mcardle
Avatar billede showsource Seniormester
24. maj 2006 - 19:26 #2
I din router, skal du åbne for port 80, (sædvanligvis), og den skal pege på den maskine på localnettet hvor apache er installeret.
F.eks. 192.168.0.2 eller 10.0.0.2
Med andre ord, den maskine med Apache, skal ha' en local inter ip!!! Og routeren skal pege på den, (port 80 -> pege på local-ip)

Men ellers, så behøver du faktisk ikke ændre noget!
Dit domain vil blive vist fra mappen htdocs
Avatar billede showsource Seniormester
24. maj 2006 - 19:28 #3
skal ha' en local inter ip!!!

==

SKAL ha' en FAST LOKAL INTERN IP!!!
Avatar billede mcardle Nybegynder
25. maj 2006 - 18:03 #4
Hvad hedder det i routeren... Er det under NAT, WAN eller hvad?
Avatar billede showsource Seniormester
26. maj 2006 - 06:06 #5
ehh, det er vist under NAT :O)
Avatar billede mcardle Nybegynder
26. maj 2006 - 11:06 #6
Det du mener er bare at porten skal være åben, så min router ikke spærre for indgående traffik...?
Avatar billede mcardle Nybegynder
02. juni 2006 - 16:29 #7
Hej showsource.
Hvis du smider et svar, så er der point.
Avatar billede mcardle Nybegynder
03. juni 2006 - 04:22 #8
Nu har jeg gjort alt det du har skrevet, men når jeg går ind på min hjemmeside(på nettet), så skriver den bare:

ÿûÿû Password: ************** Password: *********************** Password: *********************** Password: *********************** Bad Password!!!

Nogen der ved hvad det er?
Avatar billede showsource Seniormester
04. juni 2006 - 07:07 #9
Det er vel din indexfil?
Avatar billede mcardle Nybegynder
06. juni 2006 - 19:21 #10
Nej... Den gør det også, når jeg ikke har startet min apache-server og det er ikke fordi den spørger om et password på index-siden.
Avatar billede mcardle Nybegynder
04. august 2006 - 16:10 #11
Hmm, den bliver godt nok vist på nettet, men jeg kan ikke gå ind på den hjemmefra.