Avatar billede Mads Praktikant
23. maj 2006 - 22:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt kliknings problemer

Hey

Når jeg går ind i denne computer dobbeltklikker på drev c, så åbner den søg, men jeg vil have at den skal åbne drev c i stedet for at højreklikke
Hvordan?
Avatar billede Andarkelben Praktikant
24. maj 2006 - 10:34 #1
Kunne tyde på at du er nødt til at pille ved din registerdatabase. Hvis du har prøvet dette før, er det jo ligetil, men hvis ikke, skal du passe på, hvad du foretager dig, da fejlagitge ændringer, kan medføre at din windows stopper med at virke.

1. Åbn registerdatabasen ved at gå ned under start/kør, skriv "regedit" og kør kommandoen.
2. Find flg. nøgler i registeret:
  Hvis der er problemer med mapper - HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell
  Hvis der er problemer med drev  - HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell
3. Klik på modify, i edit menuen, for de to nøgler.
4. Skriv "none" i value feltet og klik ok.
5. Luk registerdatabasen.
Avatar billede Mads Praktikant
24. maj 2006 - 10:58 #2
jeg har prøvet det før, men den guide du giver mig er den korrekt?
Avatar billede Mads Praktikant
24. maj 2006 - 11:00 #3
har lige prøvet, problemet er der stadig
Avatar billede Mads Praktikant
28. maj 2006 - 12:52 #4
pis