Avatar billede spliffy Nybegynder
18. maj 2006 - 22:12 Der er 22 kommentarer

Melder fejl 1601 når jeg prøver at opdatere messenger

Når jeg vil logge på messenger, får jeg at vide at en nyere version er tilgængelig og jeg skal installere den for at kunne fortsætte. Det har jeg aldrig oplevet før. Det valgte jeg så nej til, da jeg syntes det lød skummelt. Gik så derefter ind på http://join.msn.com/messenger/overview  For at hente den nyeste. Men jeg kan åbenbart ikke få lov at installere den. Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. maj 2006 - 22:22 #1
skriv i kør. msiexec /unreg
tryk ok, tryk på start, også run
i boxen, skriv msiexec /regserver , tryk ok
prøv og installer messenger igen.

blot et bud.!

kilde.-> http://www.bigblueball.com/forums/msn-messenger-support/17420-error-code-1601-1603-solutions.html
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2006 - 22:24 #2
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. maj 2006 - 22:27 #3
faldt over samme muligehed..
Her hvordan man løser Det problem..-->> http://www.messengertools.net/News/article/sid=116.html

http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q110722
Avatar billede spliffy Nybegynder
18. maj 2006 - 22:37 #4
Hmm har prøvet det hele, men det virker ikke. Når jeg prøver at installere Windows Installer CleanUp. Får jeg at vide at der ikke er adgang til windows installer!!? Jeg kan heller ikke gå ind på windows update mere... Der får jeg denne: Fejlnummer: 0xC8000408]
  Webstedet har fundet et problem og kan ikke vise den side, som du forsøger at få vist. Nedenstående muligheder kan muligvis hjælpe dig med at løse problemet. Er min computer helt fucked eller hvad sker der lige?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. maj 2006 - 22:42 #5
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2006 - 22:51 #6
Har du "Automatiske opdateringer" sat til "Automatisk"?

Prøv det her:

Start > Kør  >  I vinduet "Åbn" skriver du:  services.msc  > Find tjenesten "Automatiske opdateringer" og dobbeltklik linien  > Generelt > "Starttype skal stå til "Automatisk" > Anvend > OK.
Avatar billede spliffy Nybegynder
18. maj 2006 - 23:00 #7
Milter>> Den er sat til
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2006 - 23:03 #8
Prøv med services.msc igen og rul denne gang ned til "Windows Installer". Hvad er den sat til?
Avatar billede spliffy Nybegynder
18. maj 2006 - 23:09 #9
Den kører ikke og jeg får" tjenesten windows installer på lokal computer kunne ikke startes  fejl 5: adgang nægtet??
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2006 - 23:13 #10
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2006 - 23:15 #11
..... og det kan sikkert holde dig beskæftiget et stykke tid, medmindre du finder den rigtige løsning med det samme ;)
Avatar billede spliffy Nybegynder
18. maj 2006 - 23:17 #12
hehe ja det tror jeg på... det virker en anelse uoverskueligt lige nu.
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2006 - 23:24 #13
Tag dem en ad gangen. Nogle er gengangere fra bartfreaks links.

MEN, PAS PÅ, hvis du skal til at rode i registreringsdatabasen. Det kan gå grueligt galt, hvis du laver en fejl.

Jeg går ud fra, du kører XP og har mindst SP1 installeret, helst SP2.
Avatar billede spliffy Nybegynder
18. maj 2006 - 23:50 #14
Nope jeg kører faktisk windows 2000 pro med sp4.
Lige et side spørgsmål: Hvis jeg logger på som administrator og sletter min egen profil, så er det vel kun de programmer jeg har installeret med denne profil der går tabt, eller hvad? Eller er det alt der ligger på C drevet?
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2006 - 00:06 #15
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener ikke det sletter nogle programmer.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. maj 2006 - 16:23 #16
for du stadig fejlen..?
Avatar billede spliffy Nybegynder
19. maj 2006 - 17:27 #17
ja det er det samme crap :-(  Ved ikke om jeg skal prøve at slette min brugerprofil og oprette en ny. Måske det er der fejlen ligger.
Avatar billede spliffy Nybegynder
19. maj 2006 - 17:45 #18
Tror sq jeg ofrer de 1000 bananer det koster at købe xp home. Så er det ude af verden og jeg har en cd til at genindstallere. Bruger alligevel ikke funktionerne i 2000 pro til noget.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. maj 2006 - 17:49 #19
at prøv en ny bruger profil, er ikke et dårligt forslag.!
skal vi smide et svar..
Avatar billede spliffy Nybegynder
19. maj 2006 - 17:54 #20
Men når jeg logger på som administrator, ligger ingen af programmerne der. Så skal jeg vel også installere alle mine programmer, hvis jeg opretter en ny profil?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. maj 2006 - 20:17 #21
yeps.. ellers kan du finde dem i mappen programmer.. nogle vil virke, andre ikke.
Avatar billede spliffy Nybegynder
23. maj 2006 - 19:54 #22
Nå har ikke rigtig haft tid til at kigge på det her på det sidste, så det må desværre vente. Men jeg overlever nok uden messenger, men det er da røvirriterende. Det ernder sq nok med en xp home.