Avatar billede piratos Nybegynder
14. maj 2006 - 12:51 Der er 11 kommentarer

Hjælp til HP

Hej

Jeg skal til at lave min søns hjemmeside om, men er ikke så god til at lave siden selv/være kreativ, er der en der evt. har en "skabelon" jeg kan ændre på, ved at sætte andre billeder ind osv, eller evt. kan hjælpe mig.

Så ville jeg være yderst taknemlig

PFT
Henrik
Avatar billede hyanen Nybegynder
14. maj 2006 - 12:55 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. maj 2006 - 13:12 #2
Hvis der er PHP og MYSQL support på din hjemmeside, vil jeg anbefale dig wordpress, der er et weblog system. Jeg bruger det selv, på http://jesper.thusgaard.com

Du ændre farve og header billede, så kan du bare begyde at skrive, via administrator modulet. Det er næsten som at bruge word.

Jeg kan opsætte en wordpress hjemmeside på 15 minutter (+ upload tiden)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. maj 2006 - 13:22 #3
Siderne www.fuldmaegtigforeningen.dk, http://jacob.thusgaard.com, http://china.thusgaard.com er også baseret på Wordpress. Man kan let ændre på sidens look, ved at ændre theme: http://www.alexking.org/software/wordpress/theme_browser.php (her kan du se mange forskellige temaer)
Avatar billede stone Forsker
14. maj 2006 - 20:33 #4
jo det er jo fint med en masse template - men hvad er din søn's målgruppe hvad handler web'en om - der findes tons af template men det der er vigtigt er at den passer netop til den side.
Avatar billede piratos Nybegynder
14. maj 2006 - 21:29 #5
Hej

Og tak for links so far.

Han er 1½ år, og hjemmeside, indeholder bare generel info om ham og vores(hans forældres) liv, galleri med billeder osv.

Så en "familiehjemmeside" hvor familien hovedsageligt og andre evt. intereserede kan følge med:)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. maj 2006 - 06:03 #6
Piratos>> Det er jo stortset sådan jeg og min grandfætter bruger wordpress jesper.thusgaard.com og jakob.thusgaard.com det samme gælder min grandkusine Astrid: http://astrid.thusgaard.com/ Det der gør det let at bruge wordpress, er at man bare opretter en katagori, eller skriver i en eksisterende katagori. Du kan endda sende nye indlæg som mail.

Jeg vil gerne sætte wordpress op for dig, hjælpe dig i gang med sitet og så efterfølgende hvis der er noget galt hjælpe med det.
Avatar billede piratos Nybegynder
15. maj 2006 - 10:51 #7
Hej james

Det vil jeg meget gerne tage imod, det er faktisk lige sådan noget som Astird har det skal være i stil med.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. maj 2006 - 10:56 #8
Det kræver at der er PHP og MySQL på dit webhotel!
Avatar billede piratos Nybegynder
15. maj 2006 - 10:59 #9
Der er begge dele, det er hostet ved b-one
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. maj 2006 - 15:29 #10
Hvis du sender login info til "thusgaard (a) gmail (prik) com" så sætter jeg det op.

Efter følgende vil jeg skrive en vejledning, til opsætning og brug og lægge den her på eksperten, så alle kan få glæde af den.
Avatar billede piratos Nybegynder
15. maj 2006 - 15:34 #11
de er sendt, jeg overfører point til dig nu.

Tak for hjælpen:)

MVH
Henrik