Avatar billede avedel Nybegynder
08. maj 2006 - 13:11 Der er 4 kommentarer

Migrering fra Windows 2000 med Exchange til SBS 2003

Jeg står for at skulle opgradere en Windwos 2000 Server der kører som Domain Controller med Exchange 2000. Ny hardware er indkøbt og denne skal kører SBS 2003.

Så hvordan flytter jeg alle domain info, såsom bruger grupper og kontoer ?

Og hvordan skifter jeg fra Exchange 2000 på den gamle server til Exchange 2003 i SBS'en ? Kan man restore direkte fra en 2000 backup ind i en 2003 ?

Håber nogen ligger inde med nogle erfaringer og dermed gode råd hertil.

På forhånd tak
Avatar billede bjuhl Nybegynder
11. maj 2006 - 12:24 #1
Jeg vil tage backup af exchange med Exmerge til .pst filer.

Derefter sætte resten op fra scratch. Så er du sikker på ikke at få gamle AD fejl mv. med over på den ny server.
Desuden tror jeg faktisk også det vil være det hurtigste. Jeg tør slet ikke tænke på alle de komplikationer det kan give hvis du vil migrere AD med Exchange.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2006 - 02:59 #2
Hej Avedel

Mit daglige arbejde består i at hjælpe kunder med netop sbs2003, win2003, og exchange, så det er lige mit område ;)

Jeg vil mene at løsningen er meget afhængig af hvor mange brugere vi snakker om.

Microsoft har lavet nogle værktøjer til at migrere til og fra sbs 2003 serveren.

Men uanset vil det nok kræve en komplet opsætning af sbs serveren uanset hvad du gør, og så importere info fra den gamle server bagefter, evt. køre noget manuelt alt efter hvor mange brugere vi snakker om.

Så kom med lidt mere info, antal brugere, grupper, hvor stor er databasen, er det test eller produktions miljø, er det for en kunde, eller til dig selv, osv. desto mere info, desto bedre svar ;)

Jeg vil ikke tro at du kan restore en komplet backup fra et 2000 miljø til 2003, og jeg vil ikke mene at dette ville være den korrekte vej uanset, da en restore med exchange er afhængig af brugere, active directory indstillinger, sikkerhed, m.m. hvilket definitivt ikke er det samme fra en 2000 til en 2003 sbs.

Så skriv lidt mere info ;) mvh Sole Viktor
Avatar billede bjuhl Nybegynder
25. maj 2006 - 12:21 #3
Ja, det var så det jeg skrev på 4 linier, som du valgte at gengive i 12 linier.

:-)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2006 - 12:47 #4
bjuhl jeg kan intet konstruktivt se i den kommentar.

Jeg har forklaret noget af det du har sagt dybere ja, jeg syntes det var nødvendigt.
Jeg har skrevet noget som du ikke har snakket om ja.
Med andre ord, jeg har udvidet dit svar og kommet med en mere dybdegående kommentar.
Men din kommentar er møntet på at få mig til at smutte, hvilket avedel hvis ellers han følger med stadig, næppe er bedre tjent ved.

Havde du selv gidet at skrive lidt mere om hans muligheder var der jo ikke nogen grund til at jeg havde skrevet noget.

mvh Sole Viktor