Avatar billede stef8 Nybegynder
03. maj 2006 - 15:13 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Hvad synes I??

Hej! Jeg har brug for nogle meninger omkring disse 2 kameraer:

Panasonic Lumix DMC-FX01
Panasonic Lumix DMC-FX9

Nogen der har en af kameraerne, da jeg er meget interesseret i dem!
Ved bare ikke hvilkiet jeg skal vælge!?

Skriv jeres meninger om kameraerne!

På forhånd tak!

Stef
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 15:30 #1
de bruger begge leica objektiv som er noget skod. vælg noget andet
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 15:31 #2
fx canon, casio, nikon, olympus eller pentax
Avatar billede stef8 Nybegynder
03. maj 2006 - 15:37 #3
Okay! Men er der et kamera du kan anbefale, som også passer til lommen, da dette er en meget vigtig faktor!
Avatar billede levithan Nybegynder
03. maj 2006 - 15:37 #4
pinnball
hvad er leica objektiv og hvorfor er det skod
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 15:48 #5
det er linsen fra leica. det var en kamera mand som fortalte mig at han havde haft nogle problemer med dem.
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 15:49 #6
Kommentar: stef8
03/05-2006 15:37:32 Okay! Men er der et kamera du kan anbefale, som også passer til lommen, da dette er en meget vigtig faktor!

absolut jeg finder lige noget
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 16:00 #7
panasonic kamera er grimme.

her er et rigtig lækkert 7.2 MegaPixel kamera fra Casio med 2.5" display som bruger pentax objektiv/linse og er noget af det bedste. kameraet vejet kun 100g og har lynhurtig autofokus samt god batteri levetid. dockingstation medfølger.
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 16:22 #8
Avatar billede stef8 Nybegynder
03. maj 2006 - 16:47 #9
Det ser sgu ikke ringe ud ;-)

Er der andre der har et de kan anbefale?
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 17:05 #10
Avatar billede uffesteenberg Novice
03. maj 2006 - 17:54 #11
Jeg har et Panasonic Lumix Fz5 (med Leica) og det er super lækkert!!
Jeg synes det er lidt for let at kalde noget for "skod" fordi en eller anden kameramand engang har nævnt noget... flere steder anbefales kameraet netop pga. Leica-linsen!!! Man kan med garanti også finde fagfolk, der har haft problemer med Nikon, Canon osv.... og på en del af de bedste kamera-sider på nettet får Lumix-serien ret pæne anmeldelser..
Avatar billede uffesteenberg Novice
03. maj 2006 - 18:01 #12
Kan også anbefale Canon A540, der koster ca 1300,- (og andre lign. fra Canon)... 5 m-pixels og 4 x optisk (optisk zoom er som narko!!)... det er ikke super-mini størrelse, men alt er jo relativt..

Skriv evt. hvad du har af krav til kameraet og hvor meget du vil betale ;-)
Avatar billede stef8 Nybegynder
03. maj 2006 - 18:22 #13
De eneste jeg har er godt billede selvfølgelig og det skal være småt, så jeg kan have det med i lommen til fester/ferier osv. og prisen skal ligge i mellem 2000-3000 kr.
Avatar billede uffesteenberg Novice
03. maj 2006 - 19:01 #14
Jamen, så kan du få masser. Et rigtig godt kamera med 5 megapixels og 4 x optisk zoom behøver ikke engang koste så meget... Jeg vil anbefale minimum 4 x optisk zoom, fordi du får brugt kameraet mere, når den har en rimelig zoom-funktion...

Kig evt. også forbi fotokritik.dk
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 19:12 #15
<ole>

Leitz (som fremstiller bl.a. Leica-kamerarene) er sammen med Carl Zeiss (som bl.a. leverer optik til Hasselblad og Contax) de to mest legendariske leverandører af optisk udstyr på verdensplan.
At nogen kan finde på at betegne deres optik som 'skod', kan kun skyldes total mangel på viden om emnet.

Godtnok fremstilles Leitz' optikker ikke længere kun på de oprindelige tyske fabrikker - men også på licens i bl.a. Canada - men at påstå, de skulle være 'skod' er noget fordrukkent vrøvl  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 20:05 #16
Kommentar: olebole

sig det til fotografen inde på strøget :)

kan ik huske hvad butikken hed
Avatar billede killifish Nybegynder
03. maj 2006 - 22:47 #17
pinball, det er ualmindeligt fjollet at klassificere linser på den måde. Den kameramand lyder som noget af det mest uprofessionelle...

Som alt andet i verden laves linser i forskellig kvalitet. Hvis du køber et kamera til 1500,- vil linsen ikke være særligt god. Der er det lige meget om der står Leica eller Zeiss eller Made in China. Du får hvad du betaler for.

Som uffestenberg fortæller så anbefales mange Panasonic Lumix kameraer (bl.a. FZ5 og FZ7) netop på grund af Leica objektivet gode kvalitet. Men det giver jo altså sig selv at objektivet i et LS-1 til 1500,- ikke er nær så godt som det i et FZ7 til 4000,- Du får hvad du betaler for.

Med det sagt så er Canons Ixus serie meget lækkert. Specielt Ixus 750 som ligger i nogenlunde samme prisklasse som de to Panasonic kameraer stef8 nævner er et rigtigt godt kamera. Jeg vil tro at den store forskel ligger i hvordan knapperne sidder på kameraerne. Altså vil det være en god idé med en tur til fotohandleren så du kan mærke hvordan de ligger i hånden.
Avatar billede stef8 Nybegynder
04. maj 2006 - 08:15 #18
Det lyder som en rigtig god idé Killifish!