Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. april 2006 - 19:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt kamera - HP vs. canon - eller?

Jeg er på udkig efter et nyt digitalkamera - det skal være et lille kamera der er nemt at betjene og let at have med. Samtidig skal det tage gode billeder - også i halvdårlig belysning. Der skal være optisk zoom - helst 4X el. 5X. Videoklip er som sådan ikke noget krav. Der skal også helst være mulighed for ret høj grad af manuel indstilling - og der skal ikke være for lang forsinkelse eller langsom autofokus.
Selv har jeg kigget lidt på 2 kameraer:
Canon Digital IXUS 800 IS og HP PhotoSmart R817

Er der nogen der har erfaringer med dem? Eller er der nogen der har et bud på et andet kamera der opfylder de krav? (maxpris 3500 kr.)
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. april 2006 - 23:36 #1
Kan selv anbefale Canon A540, men har dog ikke prøvet alle mulighederne med kameraet... 5 m-pixels og 4 x optisk... det er ikke super-mini størrelse, men alt er jo relativt.. kig evt. forbi http://www.fotokritik.dk/, hvis du mangler input..

Vil da også lige indskyde at du for 3500 godt kan få et super kamera med 5-6 megapixels og 10-12 x optisk zoom og alt i indstillinger... men så bliver kameraet også lidt større..
Avatar billede mikkelk Nybegynder
25. april 2006 - 10:27 #2
Mange tak for din kommentar uffe - og mange tak for linket.
Jeg er klar over at jeg kan få et super kamera for de penge hvis det må være lidt større, men har et Konica/Minolta Z2 liggende, som jeg desværre alt for sjældent tager mig sammen til at slæbe med, så er netop på udkig efter et lille kamera jeg kan have med når jeg ikke gider slæbe det store med.
Avatar billede mwahl Praktikant
23. juni 2006 - 04:34 #3
Jeg kan varmt anbefale Sonys DSC-T serie (T5, T7 eller T9).
De er super slim, tager gode billeder, har god optik.
Men - desværre kun 3x optisk zoom mig bekendt.
Til gengæld kan man vistnok få den nye T9 fra ca. 2500,-
Se evt. http://edbpriser.dk

/Wahlen
Avatar billede mwahl Praktikant
23. juni 2006 - 04:36 #4
Ville bare lige tilføje, at jeg gik fra et super dejligt Nikon SLR til et størrelse mini kamera lignende Sony kameraet.
Dette har virkeligt medført at jeg nærmest altid har det med mig - på ferie - i byen - you name it.
Konklusion - super investering med et tyndt lomme kamera.
/Wahlen