Avatar billede agerled Nybegynder
20. april 2006 - 19:16 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

dele funktioner m.m på kryds af applikationer

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man bedst deler sine funktioner, databaseforbindelser, så man kan genbruge dem i forskellige applikationer man laver...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2006 - 19:19 #1
compile koden til et library (en dll) som du saa kan referere fra alle dine apps
Avatar billede agerled Nybegynder
20. april 2006 - 19:21 #2
mener du at jeg skal lave en class library og lægge koden i den? eller?
Avatar billede driis Nybegynder
20. april 2006 - 19:29 #3
Netop.
Avatar billede agerled Nybegynder
20. april 2006 - 19:29 #4
jamen det var det vist... tak. læg bare et svar...
Avatar billede agerled Nybegynder
20. april 2006 - 19:32 #5
forresten

HVis jeg nu bruger en DLL i 5 forskellige applikationer. Hvordan foregår det så hvis jeg laver ændringer i DLL'en? skal jeg så ind og adde referencen igen i alle apps?
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. april 2006 - 23:44 #6
Nej de apps, der bruger den dll vil blot opdatere informationerne om den næste gang de kører. Hvilket naturligvis også betyder at du ikke må lave ændringer der ændrer på signaturen på DLL'en (slette funktioner, ændre parametre i funktioner osv.)

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede agerled Nybegynder
21. april 2006 - 07:05 #7
hmm... det forstår jeg ikke helt. Hvorfra henter mine apps så informationer om ændringer?
Avatar billede bernhof Nybegynder
22. april 2006 - 01:42 #8
Du må gerne lave ændringer. Det, jeg tror kedde mener er, at hvis du laver ændringer i fx parametrene på en funktion i DLL'en, skal du selvfølgelig også huske at rette det de steder hvor du rent faktisk bruger funktionen (i de andre apps fx).
Avatar billede agerled Nybegynder
05. maj 2006 - 15:52 #9
ok. tak. læg i begge to et svar...
Avatar billede bernhof Nybegynder
05. maj 2006 - 19:56 #10
Ok
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2006 - 04:38 #11
mig ?