Avatar billede giorgio Nybegynder
20. april 2006 - 08:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket CF kort skal man købe?

Hej Jeg har fundet nogle billige kort (syntes jeg selv) på shg.dk, men jeg ved ikke hvilket jeg skal købe.

Jeg har kigget på:
* Dane-Elec Compact Flash Card 2048 MB pris: 625,-
* Dane-Elec Compact Flash Card XTREME 2048 MB (High Speed) - 24
hours Replacement Service! pris: 749,-
* Kingston Compact Flash Elite Pro Card 2048 MB pris: 489,-

Jeg har ladet mig fortælle at forskellen har meget at sige, kan en komme med erfariner, eller andet på disse produkter?
Avatar billede pezz Novice
20. april 2006 - 08:54 #1
Kingston er normalt langsomme.
Du skal købe et hurtigt kort hvis du gerne vil have det kører hurtigere, og du skal købe et "langsomt" kort hvis du gerne vil have det kører lidt langsommere, men også vil spare lidt penge.
Avatar billede giorgio Nybegynder
20. april 2006 - 09:13 #2
det er et eos350d fra canon det skal bruges i, men jeg kender ikke forskellene på de kort.
Avatar billede pezz Novice
20. april 2006 - 09:17 #3
Slå dem op på http://www.edbpriser.dk. Der kan du sikkert se detaljerede specifikationer, og endda sammenligne dem.
Avatar billede giorgio Nybegynder
20. april 2006 - 09:33 #4
det gav så intet. iflg. deres datablade er kingston hurtigst, men hvem siger at de måler ens?
Avatar billede jnoval Nybegynder
21. april 2006 - 22:15 #5
Jeg bruger Kingston elite Pro (50x) 2GB i mit eos350D. Det virker fint og hurtigt. Du skal huske at kameraet har en intern ram der kan indholde ca 6 billeder i RAW format inden der skal skrives til flash kortet. Så det er kun når du skal tage over 6 billeder i raw format i serie (lige efter hinanden). Under normal forbrug mærker man ikke til at kortet er lidt langsommere end kamerate kan skrive. Jeg mener at huske at kameraet kan skrive 70x mend dette kort "kun" kan skrive 50x. Hvis du ikke gemmer i Raw format så vil det gå en hel del hurtigere.
Avatar billede giorgio Nybegynder
03. juni 2006 - 10:47 #6
JEg valgte et fra SanDisk extreme III 2 Gb, det går sq tjept :) splitter med pezz