Avatar billede nebelong Nybegynder
30. marts 2006 - 17:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan I anbefale et digitalt kamera?

Jeg søger et digitalt kamera til let brug såsom ferier, familie fødselsdage osv.

Kameraet skal ikke være dyrere end 2-3000 kr. men et krav er at kameraet skal kunne lades op via strømstik a lá med optiske muse osv. Desuden skal batteriet have lang levetid og ikke gå ud efter 10-15 billeder. Det skal også meget gerne kunne zoome ind og ud, og samtidig have god opløsning og tage krystalklare billeder.

Udover dette skal det være muligt at lave små film bidder så man evt. kan få nogle levende billeder engang. Udover ovenstående skal kameraet selvfølgelig have en skærm så man kan se billederne.

Rammer mine krav nogle kameraer? :)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
30. marts 2006 - 17:17 #1
Sony Cyper-shot
dsc-200

Holder batteriet MEGET godt, desuden er der minut indikator, så man hele tiden kan følge med i hvor mange timer/ minutter der er tilbage. Desuden er den hurtig til at åbne linsen så man kan tage et hurtigt billede...  Den har 7,2 Mill pix.. det er vist mere end rigeligt... jeg har det selv, og er glad for det.

http://www.m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=71337&referrer=kelkoo
Avatar billede nebelong Nybegynder
30. marts 2006 - 17:20 #2
Tak for dit svar.. :) Jeg synes umiddelbart at kameraet virker meget stort, søger nok noget der er lidt mindre og mere firkantet..
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
30. marts 2006 - 17:23 #3
Det er faktisk ganske lille. Måler 10 x 4,5 cm. og er 2,4 cm tykt. Men det er ihvertfald et rigtig godt kamera til prisen. Desuden er det med Carl Zeiss linse, hvilket er kvalitet. Prøv at se på det ved en forhandler.
Avatar billede nebelong Nybegynder
30. marts 2006 - 17:28 #4
Ja det lyder alt sammen godt men jeg vil hen ad et firkantet kamera istedet.. Men tak! :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. marts 2006 - 21:10 #5
Jeg kan godt lide ixus serien fra cannon og du kan få en IXUS 55. I forhold til IXUS 50 har den lidt størrer skærm:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153737

Hvis du vil havde flere mpixes så der storbroren IXUS 750:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=165502
Avatar billede sonalias Seniormester
30. marts 2006 - 21:13 #6
Avatar billede nebelong Nybegynder
31. marts 2006 - 09:09 #7
Tak for links og svar... Jeg har set det her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=180876 .. Er det godt og da jeg ikke har så stort flair for teknik mht. kamera, vil jeg gerne høre om kameraet stemmer overens med mine krav øverst oppe i tråden? :)
Avatar billede sonalias Seniormester
31. marts 2006 - 19:30 #8
det ser ud til at være et fornuftigt kamera der både kan tage billeder og optage små film :P
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. marts 2006 - 23:39 #9
Ja det levet vist udemærket op til dine krav.
Det har zoom, kan optage film.

Kameraet har kun skærm, det har ingen manuel søger.

Det skal stå i en docking station for at kunne oplade og overføre billeder via USB. Personligt syntes jeg det er upraktist men det jo smag og behag ;-)

"tage krystalklare billeder"  Det krav er nok svært at opflyde for at mini kamera. Det kan tage nogle super billeder men der vil også være nogle som total skod hvor man ikke ved hvad kamaraet har "tænkt".... men det gælder alle små kameraer.

Kender du www.dpreview.com ? De har reviews af mange type kamera. Der er godt nok ikke noget review af det kamera men der er nogle kommentarer fra folk som har købt:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Casio/casio_exs500.asp

Husk når man læse folks kommentarer at man skal tage dem med et gran salt.

Hvis du vil læse et review af kameraet kan du findet et her:
http://reviews.cnet.com/Casio_Exilim_EX_S500_white/4505-6501_7-31416645.html?tag=sub

Umiddelbart kan du da overveje storebroren (1Mpixel mere nemlig 6Mpixels):
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=180876
Avatar billede nebelong Nybegynder
03. april 2006 - 18:06 #10
Tak for svaret Eagleeye... Du ligger bare svar så får du pointene.. :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. april 2006 - 22:38 #11
Ok, så kommer der lige et svar :)