Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2006 - 04:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forslag til forbedringer - Yderligere brugervenlighed

Bare et par forslag til at gøre brugervenligheden endnu bedre på eksperten ... samtlige andre forummer jeg bruger idag har disse funktioner ... og så vidt jeg kan forstå kan man downloade dem gratis ...

Mulighed for at redigere egne indlæg
Mulighed for at slette egne indlæg
Mulighed for brug af FED eller kursiv
Mulighed for at uploade billeder eller hvis det er for pladskrævende så mulighed for at linke til billeder fra eksempelvis sin egen hjemmeside eller evt. et af de steder hvor man kan uploade billeder gratis til visning i forums !

Fjernelsen af muligheden for at svine hinanden til anonymt "via karma" ... se hvad dunderfjert skriver jeg ved ikke hvad det er.

(jeg har som i vil kunne se på det vedlagte link hentet dele af mit indlæg fra forslagene fra dunderfjert og arne_v - jeg håber de synes præsentation af det er ok ... og det er ok at jeg tilføjer det ... ellers beklager jeg)

Ja jeg startede med at oprette det - det forkerte sted så mit oprindelige indlæg var her:

http://www.eksperten.dk/spm/699239
Avatar billede jps6kb Novice
30. marts 2006 - 08:21 #1
Hej.

Jeg kan personligt godt se hvor du vil hen med det, men er ikke stor tilhænger af det.

Redigere/slette:
  Hvis du har mulighed for at redigere dit indlæg så vil du kunne snyde med point fordeling ved at ændre dit spørgsmål jo. Det dur ikke. Desuden vil det jo så ikke være særlig effektivt hvis jeg søger efter noget og svaret som blev accepteret, senere er blevet ændret.

Fed/kursiv:
  Jeg kunne forestille mig at det vil virke forstyrrende. Ikke alle besidder evnen til at moderere det jo. :)

Billeder:
  Hidtil synes jeg det er gået meget godt med blot at skrive et link til et billede hvis dette skulle være nødvndigt. Jeg tror ikke der er nogen grund til at lave det om?
Altså, muligheden for at formidle et billede (hvis man har et webhotel et sted) er til stede.

Karma:
  Der er vi helt enige.

Alle tiders initiativ synes jeg. .o)
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. marts 2006 - 08:22 #2
>>Mulighed for at redigere egne indlæg
>>Mulighed for at slette egne indlæg

Nej, hvis det bliver muligt begynder nogle folk at lave kommentarer i spørgsmål og når løsningen findes kort tid efter kopier den føste svaret og paster ind i sin kommentar og skal derfor havde point da han jo i princippet var først.
Ja det kunne da være rart at havde muligheden for at kunne rette et par små fejl i det man lige har skrevet.
Det næste bliver det bliver lige som karma man kan svine hinanden til og inden en coadmin kan reager på det er teksten rettet til noget helt andet, eller indlægget slettet.

Det er nu heller ikke så svært lige at kigge ens indlæg igennem inden man poster det. Det jeg ville ønske var at input feltet man skriver i havde mere end 5 linier. Det kan være svært at overskue et langt indlæg når man kun kan se 5 linier ad gangen. Så ofter bruger jeg word eller notepad til at skrive lange indlæg i og paste den ind i tekstfeltet.

>>Mulighed for brug af FED eller kursiv

Ja det ville være en god ide, samt evt. tags så souce code blev skrevet med sig egen font.

>>Mulighed for at linke til billeder fra eksempelvis

Er det ikke mulig at skrive et linkt til et billede? www.eksperten.dk/img/log.png

>> Fjernelsen af muligheden for at svine hinanden til anonymt "via karma"

Ja karma systemet bør gennemgå en seriøs opdatering så coadmins kan slå ned på de folk som har givet karmaen.
Avatar billede snowball Novice
30. marts 2006 - 08:50 #3
eagleeye: På http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=prefs kan du ændre højden på indtastningsfeltet sådan så du får op til 20 (reelt 21) linjer at skrive på ;) Men ved lange indlæg med f.eks. en masse kode, kan det nu stadig være svært at overskue.

Tilbage til spørgsmålet.

Jeg mener heller ikke man bør kunne rette, og da slet ikke slette, sine egne indlæg. Problematikken ved det er nævnt både i dette og dit tidligere spørgsmål.

> Mulighed for brug af FED eller kursiv

Der tror jeg man skal passe lidt på. Jeg kan nemt forestille mig at folk så vil begynde at skrive alle deres beskeder kun med fed skrift for at få mere opmærksomhed. Dog ville en mulighed for at bruge f.eks. <PRE>kode...</PRE> være lækkert, og evt. også en god "quote" funktion.

> Mulighed for at uploade billeder

Nej tak. Igen med misbrug for øje (det bliver man desværre nødt til at tænke meget på). Jeg synes det er fint bare at skrive linket til et sted man har uploaded billedet. Der findes en række hjemmesider rundt omkring hvor man kan uploade billeder gratis hvis man ikke har eget webhotel.

> Karma

Helt enig, og IDG har også indrømmet at systemet ikke fungerer i sin nuværende form, så der ser vi håbentlig en ændring inden så længe.
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. marts 2006 - 09:13 #4
snowball >> for cool - det vidste jeg ikke man kunne måske jeg skulle tage et kik på hvilke andre ting jeg kan ændre :)
Avatar billede kalp Novice
30. marts 2006 - 10:05 #5
Jeg har også ændret højden på mit input for længst.. ellers ville det heller ikke være lige til, at overskue når man laver hijackthis vejledninger eftersom de fylder mere end 5 linjer for det meste:)
Avatar billede hcma Novice
30. marts 2006 - 12:05 #6
m.h.t. stor input-tekst:  det er ikke forbudt at lave dem i Notepad/Word først og så kopiere ind ;o)
Fed/kursiv:  er tilfreds med at det ikke kan benyttes (man kan jo RÅBE istedet)
Upload billeder: nej  (men jeg har jo heller ikke problemet, da jeg altid kan uploade til egen side - og jeg gør tit opmærksom på at folk er meget velkommen til at maile diverse ting og sager til mig, hvis det skal uploades)
Karma:  enten skal anonymiteten væk eller også skal karma nedlægges.
Redigere/slette i allerede egne oprettede indlæg:  nej  (hvis man af vanvare, misforståelse, ubetænksomhed o.s.v. skriver noget forkert, er det netop meget godt at man kan blive korrigeret/ledt i den rigtige retning. Helheden i en tråd forsvinder hvis f.eks. jeg skriver noget crap, bliver korrigeret, hvorefter jeg retter mit indlæg til. Korrigeringen bliver jo stadig stående (eller skal den jo også rettes o.s.v.)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. marts 2006 - 15:47 #7
Tak for tippet Snowball.*S*
Rette i indlæg, vi har muligheden hos os i fem minutter efter det er sendt, det giver folk mulighed for at rette slåfejl osv.
Ellers er det ikke en ret god idé, pga de argumenter der er kommet frem i de forrige indlæg.

Derimod ville det være en stor hjælp, især med logløsning, at kunne markere enkeltord med f.eks <b>fed</b>.

Karma, det gider jeg overhovedet ikke kommentere på.
Avatar billede roenving Novice
31. marts 2006 - 16:50 #8
*lol*

-- og netop en løsning med f.eks. 5 minutter til redigering giver mening !-)

-- og hvis man, som jeg, ofte opdager, at der mangler noget væsentlig eller supplerende info el., og man derfor ikke er færdig med redigeringen på den tid, så skal der gives mlighed for at poste som nyt indlæg !o]
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2006 - 04:55 #9
roenving > det er faktisk sådan at redigeringen skal være startet inden de 5 minutter, så kan du i ro og mag rette så længe du har lyst :-)

Omkring formattering vil jeg foreslå BBcode, tilladelse af html tags bliver bare noget rod i de kategorier hvor der hjælpes med netop html.
Avatar billede roenving Novice
03. april 2006 - 17:41 #10
Jamen, jeg synes at muligheden skal ophøre, for ellers kunne nogle være så grimme, at de i et andet browservindue eller på en anden computer holdt øje med en udvikling !-)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2006 - 00:41 #11
Det er jo en teoretisk mulighed, men jeg tror ikke på at nogen er så spekulative i deres opførsel, at de bevidst skriver et indlæg, derefter holder på det, for at rette det senere når der er kommenteret. Er "man" som primus motor bag et forum kommet i den situation, at man har brugere som ville udføre den handling bevidst, er det vist på tide at kaste håndklædet i ringen?

Hele humlen i at kunne rette og kun inden for en given tidsramme ligger jo i at det ikke skal være muligt at ændre konteksten i en tråd, hvad enten det er løsningen der forsvinder ved det eller argumenter/påstande i en diskussion som går tabt. De 5 minutter er valgt ud fra, at den tid der er til rådighed inden redigeringsstart, er mindre end den tid det tager for en bruger at indse at hans tidligere argumentation ikke holder efter der er kommenteret. Altså han kan nå at rette eventuelle fejl, men ikke efter andre har kommenteret.

Nu omhandler denne tråd jo ikke Spywarefri men Eksperten og jeg tør ikke udtale mig om at samme mulighed vil kunne gå an her, men jeg vil da håbe det for eksperternes skyld, ellers ser det sgu slemt ud :)

Ud over det så er der jo slet ikke nogen admin til at foretage de ændringer eller tage beslutning om det, men det kan jo være en sådan kigger alle de gamle forslag igennem når han ankommer. Jeg tillader mig tog at have mine tvivl.
Avatar billede mal Nybegynder
05. april 2006 - 00:41 #12
Lukket
Avatar billede roenving Novice
05. april 2006 - 21:43 #13
Tjah, mine kommentarer er udsprunget af erfaringer med, hvordan jeg har oplevet kontroverser mellem Eksperten-brugere, og nogle generelle overvejelser omkring sikkerhed !-)

-- hvilket sikkert også har en del med den måde E* i dag fungerer !o]