Avatar billede morch Nybegynder
28. marts 2006 - 14:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyttende applikation

Jeg skal lave en lille applikation, der residerer i værktøjslinien og lytte til en server - når der er en ændring på serveren, skal applikationen poppe en messengerlignende ting op i 5-10 sekunder, og vise den nye tekst fra serveren.

Er der nogen der kan hjælpe med dette?

MVH

Morch
Avatar billede bernhof Nybegynder
28. marts 2006 - 16:48 #1
Hvad er det helt præcist du skal lytte på? Skal du kigge på en fil? I en database? Andet?
Avatar billede morch Nybegynder
28. marts 2006 - 17:28 #2
en webservice regner jeg med
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2006 - 17:41 #3
en web service skal hostes i IIS og det matcher ikke med noget i vaerktoejslinien

umiddelbaert vil jeg sige

en windows app som registerer sig hos server (server kan vaere web service eller
remoting eller socket) og server saa kalder app med enten remoting eller socket
Avatar billede morch Nybegynder
29. marts 2006 - 00:10 #4
Det lugter af det rigtige - har du eksempel på noget sådant, eller evt. link til noget sådant`?

Mvh

Morch
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2006 - 04:19 #5
en app som kryber ned i værktøjslinien er ikke lige mit område, men det
er sikkert ret standard

socket og remoting er meget kendte teknologier - du kan finde masser på
nettet om dem - jeg har også skrevet en artikel om remoting her
på Eksperten
Avatar billede arriva Nybegynder
13. april 2006 - 12:59 #6
Hvis det er en webservice du holder øje med, kan du vel bare hente data fra din server via http? Mht. taskbar så kan du sætte dette når du bygger din applikation.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2006 - 21:31 #7
status ?
Avatar billede morch Nybegynder
22. april 2006 - 22:37 #8
Jeg er gået over i noget AJAX / MagicAjax (http://www.magicajax.net - genial lille dll !!)  og en webservice, og har fundet taskbarnotifier på http://www.codeproject.com/cs/miscctrl/taskbarnotifier.asp

Mvh

Morch
Avatar billede morch Nybegynder
26. november 2007 - 09:29 #9
svar