Avatar billede skol Nybegynder
23. marts 2006 - 15:47 Der er 1 kommentar

Erfaringer med Konica/Minolta Dimage Z6.

Hej
Jeg overvejer at købe et Konica/Minolta Dimage Z6. Nu er jeg pludselig i tvivl om der er andre og bedre kameraer til den pris (det er afgørende at der er stort zoom). Jeg er også i tvivl om hvilket memorycard jeg skal købe m.h.t. størrelse og mærke, endlige vil jeg spørge om der er nogen som har erfaring med om leveringstider overholdes af e-shops.
Er der nogen som vil dele deres erfaring?

Henrik
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. april 2006 - 19:42 #1
Hej Henrik
Jeg kender ikke så meget direkte til Z6, men har selv Z2 og har meget gode erfaringer. Det tager nogle meget flotte billeder og zoomen er rigtig rar. Jeg har dog haft lidt problemer med det når lyset har været begrænset - dette problem skulle der dog nok være arbejdet en del med i Z6 med bl.a. deres anti-shake funktion.
Memorycards - sørg for at købe highspeed kort, så er du sikker på at video-optagelser ikke stopper undervejs, og du sikrer at du kan tage mange billeder hurtigt efter hinanden uden at skulle vente på at billederne bliver gemt.

Mht. e-shops synes jeg stort set altid man kan regne med deres leveringstid. Har kun én ud af omkring 20-25 gange oplevet at varen blev forsinket(Det var så tilgengæld hele 14 dage). Tror generelt at der er så stort konkurrence blandt IT-shops på netop leveringstiden at de går meget op i at de kan leve op til den.

Håber du kunne bruge det til noget.
\Mikkel