Avatar billede danishmaggot Nybegynder
19. marts 2006 - 16:31 Der er 10 kommentarer

Windows xp virker ikke rigtigt lige pludseligt

Hej Experter.

Min computer begyndte at opfører sig meget underligt lige pludseligt idag. Explorer frøs hver gang jeg åbnede det, så jeg tænkte at det trængte til at blive genstartet. Det gjorde jeg så og nu er det virkelig ged i den. Explorer starter slet ikke, så jeg kan kun se mit baggrunds billede på skrive bordet. Jeg rodede lidt med det og fik hele skrivebordet frem, men ingenting virker. Den skriver "Windows kan ikke finde '/idlist,:360:3180,f\:'."

Hvad er der sket og hvad gør jeg?
Avatar billede tafkab Nybegynder
19. marts 2006 - 16:38 #1
Du kan prøve at starte op i fejlsikret og lave en systemgendannelse tilbage i tiden til et tidspunkt hvor det virkede.
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
19. marts 2006 - 16:39 #2
jeg har desværre ikke system gendannelse sat til og det virker ikke engang i fejlsikret tilstand :(
Avatar billede tafkab Nybegynder
19. marts 2006 - 16:41 #3
Så kan du prøve med en repair af windows http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Vær opmærksom på at du skal hente opdateringerne fra MS bagefter igen.
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
19. marts 2006 - 16:47 #4
Det prøver jeg lige.
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
19. marts 2006 - 17:21 #5
Det virkede ikek helt som forventet. Den vil ha' at jeg registrer windows, men det kan jeg ikke da ingenting kommer frem når jeg skal gøre det :(
Avatar billede tafkab Nybegynder
19. marts 2006 - 17:26 #6
Med registrere mener du så der hvor du skal indtaste din kode (den 25 karakterer lange kode) eller hvor langt er du kommet i processen?
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
19. marts 2006 - 17:31 #7
Det går jeg ud fra, men der kommer ikke nogen box frem hvor jeg kan gører det. Den hopper bare tilbage til "log in" siden. Jeg er ved at prøve at intallere windows igen og se hvad der så sker. Det er meget mærkeligt.
Avatar billede tafkab Nybegynder
19. marts 2006 - 17:33 #8
Har du gennemført hele repair processen?
Er du nu ved at geninstallere Windows?
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
19. marts 2006 - 17:35 #9
ja jeg gennemførte hele repair processen og det virkede stadig ikke, så jeg er ved at intallere windows igen.
Avatar billede tafkab Nybegynder
19. marts 2006 - 17:37 #10
Ok - så håber jeg det virker bedre end repair. :-)