Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. marts 2006 - 18:01 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

recover af tabte filer på sd kort

hej eksperter

Jeg er lige netop returneret fra en fodboldweekend i Italien. Jeg fik selvfølgelig taget en masse gode billeder og et par filmklip fra kampen. Efter at have set billederne og filmsekvenserne igennem på kameraet, kom den pludselig med en advarsel hvor der stod Card unformatted og at format? Så trykkede jeg no og så stod der at der ingen billeder eller noget var på kameraet. Jeg har været nede og købe en card reader og har prøvet at recover billederne via programmet PC Inspector. Jeg har fået et par af billederne tilbage, men ikke alle. Og jeg kan slet ikke recover filmklippene.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med dette, da disse optagelser har stor personlig værdi for mig.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 18:03 #1
getdataback fra runtime.org
Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. marts 2006 - 18:08 #2
Fungerer det til et SD kort? Og hvilket program skal jeg hente? det med FAT eller NTFS?
Avatar billede tiger_dk Mester
15. marts 2006 - 18:11 #3
Avatar billede tiger_dk Mester
15. marts 2006 - 18:11 #4
har prøvet lidt af det samme !
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 18:12 #5
fat versionen, og ja det virker også til SD kort (den ser kortet som en disk), men det er ikke gratis, men du kan med prøve versionen se om det kan finde filerne, og genskabe en ad gangen (mener jeg)
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 18:47 #6
Er det den rigtige fra PC Inspector du har brugt:
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 18:49 #7
En anden gratis mulighed:
http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Men jeg ved faktisk ikke om den virker på et memorykort.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. marts 2006 - 20:18 #8
Jeg har nu leget lidt med Get Data Back og det ser ud som om den kan finde alle mine filer. Men ærlig talt så synes jeg er ca. 80 euro er ret meget at betale for et program. Er der ikke nogen lige så gode alternativer?
Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. marts 2006 - 20:19 #9
lige så gode gratis alternativer
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 20:28 #10
Har du prøvet om
http://www.helgec.dk/lost%20data.html
virker?
Det er gratis.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. marts 2006 - 20:30 #11
Den er igang.. Det tager bare 10 gange så lang tid som de andre programmer. Så håber det er ventetiden værd ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 20:32 #12
Der forresten en del fotobutikker der tilbyder recovery på memory cards. Jeg kan ikke huske tråden, men der var en herinde der fik det gjort i en fotobutik for en 50'er.

Ellers må du prøve dig frem med forslagene herfra:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+recovery+%2B+sd+card&meta=
Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. marts 2006 - 20:52 #13
Fik det til at virke med get data back. det var en dyr omgang, men fik også fuldt udbytte.. Mange tak for hjælpen, læg svar for point
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 20:56 #14
svar ;)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 20:57 #15
men ja det koster lidt, men nu har du det, og så kan du jo gøre en kammerat en tjeneste en anden gang ;)
Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. marts 2006 - 21:03 #16
Lige præcis.. Hvis i andre vil have lidt point så læg svar
og tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 21:24 #17
Du kunne ha fået dine data helt gratis på http://www.helgec.dk/lost_data.html
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 21:26 #18
helgec, det er 3 gang det program nævnes nu :)
Avatar billede tiger_dk Mester
15. marts 2006 - 21:26 #19
jeg lægger lige et svar, jeg kom da med et par kommentar !
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 21:28 #20
tiger_dk, mener du seriøst du bidrog med noget ? :O
Avatar billede tiger_dk Mester
15. marts 2006 - 21:29 #21
og jeg citire:  Hvis i andre vil have lidt point så læg svar
og tak for hjælpen
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 21:31 #22
ja ok, men undrer mig bare, du kunne jo ligeså godt have skrevet fisk, men fair nok :S
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 21:54 #23
Så kommer der også lige et fra mig. :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 21:55 #24
Har var det
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 21:55 #25
Stave kan han heller ikke *lol*
Avatar billede tiger_dk Mester
15. marts 2006 - 22:31 #26
en tastefejl i ny og næ, kan vel lave !!
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 22:31 #27
"helgec, det er 3 gang det program nævnes nu :)" >>>En god ting kan ikke nævnes for tit
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 23:25 #28
Kommentar: boxer

Jeg vil lige gøre opmærksom på at den var møntet på mig.
"Har var det" skulle jo være "Her var det".

Den kunne godt misforstås.