Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:20 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Manglende filer ved publicering

Hej Eksperter.

I mit project har jeg ud over de sædvanlige filer et ekstra par filer - blandt andet en wav-fil, som min applikation benytter.

Når jeg publicerer projektet, er denne wav-fil ikke med, og systemet returnerer derfor en fejl.

Hvad skal jeg gøre for, at systemet vil medtage denne fil?

Det samme problem har jeg med en txt-fil...

På forhånd tak!
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 21:24 #1
Hej igen, madssch! :)

Hvis du klikker på fx din wav fil i Solution Exploreren, skal du først og fremmest højre-klikke på den og vælge "Include in project", hvis dette ikke allerede er blevet gjort.

Derefter skal du kigge på filens egenskaber i Properties vinduet (stadig i VS.NET) og ændre dens Build Action til Content, hvis dette ikke allerede er tilfældet. Herefter skulle filen gerne blive en del af det publicerede projekt.
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:29 #2
Hej igen! Ja, mine problemer er kun lige begyndt!  :D

Min wav-fil fremgår ikke af min Solution Explorer som default. Jeg har blot kopieret den til mit project-bibliotek, og lavet en reference til den i min kode.

Er det her jeg manuelt skal ind og vælge den som Resource under mit projekts Properties?
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 21:31 #3
Ah, nej - du skal bare lige klikke på "Show All Files"-knappen øverst i Solution Exploreren. Så kan du se filen/filerne, og derefter gøre, som jeg beskrev ovenfor.
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:31 #4
Gør jeg ovenstående, kan jeg i filens properties vælge "Content" under "Build Action". Går ud fra, at det er det du mener..?

Den med "Include in Project" kan jeg ikke se..?
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 21:34 #5
Ja, det er det jeg mener :)

Hvis du kan angive Build Action, og ikke kan se Include In Project, så må det betyde, at filen allerede er blevet del af projektet. Så det skulle vist være på plads!
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:44 #6
Det er jo selvfølgelig fordi jeg har "embedded" fra netop disse placeringer!

Doh!
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:44 #7
Hvor blev mit tidligere indlæg af?!

Nå, never mind!  :D
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:49 #8
Missing post:

Vist ikke helt..?!  :(

Det ser nu ud som om, at filerne bliver medtaget, men:

1. Wav-filen bliver placeret i en undermappe kaldet "Resources"
2. Min txt-fil bliver placeret i undermappen "bin/debug"

Er dette normalt?

Kan naturligvis ændre referencerne i koden, men vil bare lige tjekke...

Den brøler fik jeg dog heldigvis selv styr på, før du kunne nå at svare!  :D
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:50 #9
Kan se du også er med i mit Minimize-projekt!  :D

Det virker nu ikke fremragende synes jeg..?!
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:50 #10
Smid forresten lige et svar...
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 21:54 #11
Okay, det virker?
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 21:59 #12
Jeps. Den inkluderede godt nok filerne efter jeg fulgte din første guide. Den placerede dem så i nogle undermapper til den oprindelige projektmappe. Det forstod jeg ikke indtil det gik op for mig, at det var der jeg havde embedded dem fra..!

Tsk tsk tsk...

En sidste hurtig ting:

Kan man selv vælge destinationsbibliotek og f.eks. om programmet skal starte op når Windows starter?

Bare ja/nej. Ved nu noget om det, opretter jeg et nyt spørgsmål.
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 22:02 #13
Destinationsbibliotek? I din setup, eller..?

Jeg ved ikke, hvordan man sætter applikationen til, som standard, at starte, når Windows gør det.
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 22:07 #14
Ja, i min setup.

Den installerer til "Documents And Settings > ... > Lokale indstillinger > Apps > ... > ... >"

Det virker lidt "træls"...
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 22:35 #15
Når dit Setup projekt er markeret i Solution Exploreren, klik på "File System Editor"-knappen øverst i din Solution Explorer. Klik herefter på "Application Folder" til venstre det nye 'vindue' og kig i Properties vinduet. DefaultLocation egenskaben angiver application-mappens egentlige lokation.

Hvis der ikke står

  [ProgramFilesFolder][Manufacturer]\[ProductName]

i denne property, så prøv da at rette den til ovenstående, hvor [ProgramFilesFolder] er (ja, det giver sig selv), [Manufacturer] er producenten (dvs. dig) og [ProductName] er navnet på produktet/programmet. De to sidste værdier kan ændres i Setup'ens properties.

Du kan også bare ændre til følgende (fjerne [Manufacturer]:

  [ProgramFilesFolder]\[ProductName]

Hvis du ikke vil have, at der skal oprettes en mappe med dit firmanavn.
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 22:53 #16
Den kan jeg ikke lige finde..?

Hvad skal jeg markere, siger du..?
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 23:10 #17
hehe, du skal markere et par forskellige ting.

Kan du finde "File System Editor"-knappen?
Kan du finde "Application Folder" (efter klik på File System Editor)?
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 23:11 #18
Kunne du fortælle mig igen hvor jeg fandt det sted, hvor jeg skulle angive destinationsmappe?
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 23:14 #19
Det finder du, når du har markeret "Application Folder" og kigger over i Properties vinduet, som ligger til højre. Her finder du DefaultLocation egenskaben, som kan tildeles en af de ovenstående værdier.
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 23:23 #20
Nej...

I min Solutions Explorer toolbar har jeg kun "Properties", "Show all files" og "Refresh"...

Prøvede at aktivere "Show all files" men her var der vist ikke noget brugbart...
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 23:28 #21
Ah. Du skal markere dit Setup projekt i Solution Exploreren. Dvs. markere selve projektet og ikke nogle underliggende elementer.

Jeg går ud fra at du har oprettet et sådan? Et "Setup And Deployment" projekt? Ellers kan jeg godt forstå at vi taler forbi hinanden :-)
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 23:31 #22
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 23:32 #23
Heheh, ok - ikke noget Setup and Deployment der. Det var ellers det jeg troede du mente med "Setup". Hvilken setup er der så tale om? Hvordan publicerer du din applikation?
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 23:34 #24
Højreklikker på "CheckNewOrder" og vælger "Publish"...

Hvad gør jeg så?
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 23:34 #25
Og hvad har jeg gjort forkert?

Oprettede bare et nyt projekt til at starte med...
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 23:35 #26
Hmm.. Den funktion kender jeg ikke lige til, sorry. Det er vist noget nyt i 2005, og har som sagt ikke fået leget særlig meget med det endnu.
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 23:37 #27
Æv bæv...

Så ingen (yderligere) hjælp her?
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 23:48 #28
Nej, desværre. Men det skulle ikke undre mig, hvis det er noget du kan sætte op i Visual Studio's settings.
Avatar billede madssch Nybegynder
09. marts 2006 - 23:49 #29
Det må jeg prøve at kigge på...

Tak for nu...  :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. marts 2006 - 23:49 #30
Så lidt :-)