Avatar billede clausbeier Nybegynder
01. marts 2006 - 09:27 Der er 3 kommentarer

Digital kamera som web- eller overvågningskamera ?

Jeg har p.t installeret et overvågningskamera med webserver og skal bruge flere, men de er hundedyre og billedkvaliteten relativt dårlig. Da jeg alligevel kun skal bruge still-billeder og derfor ikke har brug for filmfunktionen, og da der er en PC med webserver på stedet allerede tænkte jeg, at det ville være muligt at bruge et almindeligt digitalkamera, som er meget billigere og har meget bedre opløsning til dette formål. Kan det lade sig gøre, og hvad skal man bruge af software/hardware for at styre kameraet til at tage billeder f.eks. med fast frekvens
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. marts 2006 - 09:32 #1
Prøv bare at lede efter et ordentligt webcam sammen med noget overvågningssoftware på nettet - umiddelbart vil jeg tro det kan gøres udmærket billigt. Du kan også prøve at kigge på www.spydk.dk, det synes jeg da ser fornuftigt ud.
Avatar billede clausbeier Nybegynder
01. marts 2006 - 12:04 #2
Ideen er OK, men jeg glemte at sige, at det er udendørs foto, så jeg ville gerne have landskabsbilleder i samme opløsning som digitale kameraer på f.eks. 1-2 megapixler - og webcams er jo noget lavere (så vidt jeg kan se - svarer nogenlunde til det overvågningskamera jeg allerede har)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. marts 2006 - 12:25 #3
Arh, okay - ja, så skal vi jo op i noget mellem 1280x1024 og 1600x1200 for at få de 1-2 megapixels. Det ved jeg desværre ikke lige om der er nogen webcams, der kan klare.