Avatar billede grafik-anders Mester
19. februar 2006 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan det passe at fontet DIN ikke er gratis at bruge?

Er der nogen, som kender det font, som hedder DIN. Det er et gammelt font og navnet står for Deutsches Institut für Normung. Kan det virkelig passe, at der er nogen, som rettigheder over denne skrifttype?

Hvis ikke, - hvor kan jeg komme til at downloade det?

Hilsen
Anders
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2006 - 23:14 #1
Tæt på, det står for "Deutsche Industrie Normen".
Papirformaterne A4, A3, osv. er også DIN-formater.

Ang. rettigheder er det jo det firma som har lavet digitaliseringen som har rettighedderne.

De har måske ikke rettighedder til skriftsnittet. Men de har rettighedder til fonten. Den har de jo produceret.
Avatar billede grafik-anders Mester
19. februar 2006 - 23:17 #2
Ok, - tak for svaret,,, men,,,,

Er der så ikke nogen, som har digitaliseret det fordi det er fedt og ikke for at tjene penge?
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2006 - 23:20 #3
Feks er der den her http://www.myfonts.com/fonts/fontfont/ff-din/
Det var den font som gjorde DIN-Mittelschrift populær igen.
Den er lavet af Albert Jan Pool. Den udkom i 1995.
Og har som du kan se mange flere snit end den originale.
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2006 - 23:23 #4
Og fordi de lige havde et halvt år i deres liv hvor de alligevel ikke havde andre planer? :)
Heh. Det er jo ikke lige så let. Det er derfor skrifter er r*v dyre.

Men det er da sikkert muligt at finde en kopi på en af de der free-fonts sider.
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2006 - 23:27 #5
Det er jo bare at starte fra en ende af http://www.pcfonts.com/
Avatar billede grafik-anders Mester
19. februar 2006 - 23:29 #6
Der findes heldigvis idealister rundt omkring :)

Tak for hjælpen!
Avatar billede grafik-anders Mester
19. februar 2006 - 23:40 #7
Det er vist ikke så nemt at finde, - desværre

http://www.eksperten.dk/spm/689358