Avatar billede bluefish Praktikant
19. februar 2006 - 14:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sigma 18-200 kontra Tamron 18-200

Hej Eksperter
Jeg har brug for lidt synspunkter på forskellige 2 linser fra henholdsvis Sigma og Tamron. Jeg er kommet frem til at skulle investere i en ”Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD” eller en "Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC" til mit Canon EOS 350D. Jeg valgte ikke at tilkøbe Canon’s linser da jeg for ca. 10 år siden købte en spejlrefleks pakkeløsning fra Canon hvor jeg var mildest talt rystet (negativt) over kvaliteten af linserne. Efterfølgende måtte jeg ud og købe andre linser . Nå men nu til sagen, jeg kan se at ”Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD” linsen er kåret til ”Best Consumer Lens 2005” http://www.tipa.com/awa_detail_2005.lasso?-Search=Action&-Table=web&-Database=awards_2005&-KeyValue=9 men samtidig lidt malurt i bægret http://www.ephotozine.com/equipment/tests/testdetail.cfm?test_id=351 med den optiske kvalitet. Hvem er i øvrigt TIPA og er deres vurdering til at stole på .
"Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC" test hos http://www.ephotozine.com/equipment/tests/testdetail.cfm?test_id=365 virker lidt mere positiv, men hvad er jeres vurdering af linsen?
Og sidst men ikke mindst hvilken en skal jeg vælge?
•    http://produkt.akam.no/product.php?product_id=36965
•    http://produkt.akam.no/product.php?product_id=34757
Avatar billede simonia Nybegynder
20. februar 2006 - 14:42 #1
Jeg kører selv med samme kamera og har hele tiden fået at vide, at hvis ikke jeg køber original canon, så er sigma det der kommer tættest på til en billig pris. Håber det besvarer dit spørgsmål`?
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. februar 2006 - 18:39 #2
Bluefish, ikke fordi jeg/vi ikke vil hjælpe, men til de helt specifikke spørgsmål om foto-udstyr får du garanteret bedre assistance i et egentligt foto-furum på nettet...
Men held og lykke med det ;-)
Avatar billede simonia Nybegynder
22. februar 2006 - 20:35 #3
Nu fik han sådan set set svar uffesteen... at du ikke kan vurdere, det er et korrekt et, kan han jo ikke gøre for.
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. februar 2006 - 20:56 #4
1. Med "bedre assistance" mente jeg ikke i forhold til DIT indlæg, men i forhold til hvad der normalt bliver hjulpet med i foto-kategorien på Eksperten (som jo alt andet lige er et IT-forum).

2.  Bluefish efterlyser "synspunkter" og "vurdering af linsen"

3. Jo, jeg så godt din kommentar, men det viser jo blot, at Bluefish sikkert kunne få bedre hjælp til sit ret tekniske spørgsmål i fora, der er mere professionelt foto-orienterede... Hvis nu Bluefish ikke havde overvejet at checke andre steder, skulle han da lige have opfordringen.

4. Jeg kan ikke vurdere om dit svar er "korrekt", for andre kunne have svaret det stik modsatte - og om den ene eller anden er bedst kan nok bedre vurderes ud fra tests eller data-specifikationer end ud fra hvad andre brugere har fået at vide.
Avatar billede bluefish Praktikant
15. marts 2006 - 19:13 #5
Du får 30 point selvom jeg godt kunne tænke lidt mere info, så jeg prøver andet steds på nettet
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. marts 2006 - 20:18 #6
Held og lykke ;-)
Prøv evt. på http://www.fotokritik.dk/..
I deres debat-forum er der en kategori for udstyr og teknik og lur mig om der ikke står noget med Tamron osv. derinde!!!
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2006 - 19:00 #7
forvent ikke en 18-200 er hurtig i focuc ,spændet er for stor til sådan et objektiv.

tjek www.fotokritik.dk