Avatar billede jkdas Nybegynder
14. februar 2006 - 22:55 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Login/Logoff script

Hej

Jeg har en domaincontroller der køre på Windows Server 2003. Her har jeg en række brugere som logger ind og ud.

Jeg vil gerne have lavet det sådan at når en bruger logger på og logger af bliver der kaldt en .bat fil, som kalder et C# (.NET) program. Jeg har bat filen på serveren og den virker når den bliver kørt. Bat filen skulle gerne kaldes med brugernavnet som er logget ind.

Hvordan får jeg lige fixet det?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. februar 2006 - 22:57 #1
Forstår det det rigtigt som at linje skal være.

login.bat user? hvis ja: login.bat %username% kunne måske virke
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2006 - 22:58 #2
via en GPO, og den GPO finder du under User configuration -> windows settings -> scripts og vælge logon.

i selve scriptet laver du det således at brugeren defineres ved %username% så vil det pågældende brugernavn blive brugt.
Avatar billede jkdas Nybegynder
14. februar 2006 - 23:12 #3
Hmm okay tak, nu har jeg tilføjet bat-flien inde i GPO'en under User Settings - Windows -Logon scripts.

Jeg har lavet en test.bat som blot indeholder:

echo Hej
pause

Men når brugere logger ind kan jeg ikke se det bliver kørt nogen steder??
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2006 - 23:18 #4
bemærk der kan gå op til 90 min før GPO ændringer træder i kraft, du kan evt lave en manuel GP update, så opdateres GPO´s, med det samme
Avatar billede jkdas Nybegynder
14. februar 2006 - 23:20 #5
Okay hvordan gøres dette ? :)
Avatar billede karser Nybegynder
14. februar 2006 - 23:24 #6
Kør "gpupdate /force" fra en commando prompt...
Avatar billede jkdas Nybegynder
14. februar 2006 - 23:38 #7
Nu har jeg prøvet dette, men det er som om det kun virker når jeg logger ind på server computeren. Når de forskellige klienter logger ind, træder ingen af de ændringer jeg har lavet i GPO'en i kraft (INKL afviling af test.bat). Er det igen fordi den ikke er opdateret?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2006 - 23:42 #8
prøv og hent group policy management fra MS, det værktøj er uundværligt når man roder med GPO´s
Avatar billede jkdas Nybegynder
14. februar 2006 - 23:55 #9
Hmm jeg kan ikke få det til at virke, men tak for din hjælp alligevel..
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2006 - 23:59 #10
hvor går det galt ?
Avatar billede jkdas Nybegynder
15. februar 2006 - 00:03 #11
Den bat fil bliver ikke kørt på de klienter der logger på domain'et.. Eller har også lavet andre ændringer for at teste, men intet af det jeg ændre i GPO'en træder i kraft..
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 00:06 #12
og du er sikker på den GPO træder i kraft / gælder for de brugere ?
Avatar billede jkdas Nybegynder
15. februar 2006 - 00:10 #13
Hmm må de ikke gøre.. Jeg roder lige lidt med det, skal nok lige skrive hvad jeg finder frem til hvis det kommer til at virke
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 00:11 #14
skriv alligevel så vi kan finde ud af hvor det går galt ;)
Avatar billede jkdas Nybegynder
15. februar 2006 - 00:13 #15
Okay, kigger på det imorgen igen..
Avatar billede jkdas Nybegynder
15. februar 2006 - 14:17 #16
Hmmm, syntes ikke rigtig der sker noget på klienter, og har rodet en del med det nu.

Klienter er WinXP Pro XP2. Har det noget at sige?
Avatar billede jkdas Nybegynder
15. februar 2006 - 15:08 #17
Nu virker det.. Det var klienterne der havde sat den forkerte DNS. Tak for hjælpen.

Nu er det blot scriptet der fejler. Når jeg køre det alm på klienterne virker det, men jeg får en sikkerhedsfejl når det bliver kørt fra logon??
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 15:22 #18
hvad siger den sikkerheds fejl ? (lyder som det er noget med rettigheder)
Avatar billede jkdas Nybegynder
15. februar 2006 - 15:55 #19
System.Security.SecurityException: Request for the permission of type System.WebPermission, System, Version=1.0.5000.0, Culture=neutral, PulibKeyToken=blalba failed.

at

System.Security.CideAccessSecurityEngine.CheckHelper(PermissionSet grantedSet, CodeAccessPermossion demand ... osv
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2006 - 15:58 #20
der har jeg så ingen idé :/
Avatar billede jkdas Nybegynder
15. februar 2006 - 16:00 #21
Okay, men tak alligevel..
Avatar billede chruldall Nybegynder
13. august 2008 - 14:37 #22
Hej jkdas,

Fik du nogensinde dit setup til at virke?

Jeg forsøger, at gøre det samme som du gør, men mit .NET program starter aldrig.

Til screem_brille:
Jeg har ikke kunnet finde ud af at gøre dette:
"i selve scriptet laver du det således at brugeren defineres ved %username% så vil det pågældende brugernavn blive brugt."
Hvordan gøres dette?

Hvis I har nogle svar, kan jeg oprette et nyt spørgsmål, som I kan svare på.