Avatar billede m_bold Praktikant
06. februar 2006 - 14:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

erfaringer med Freepay & DIBS

Hej.

Jeg har et lille firma, der sælger webløsninger og er p.t. ved at udvikle en webshop til videresalg. I den forbindelse er jeg ved at overveje hvilken betalingsgateway, jeg skal benytte.

Lige nu ligger det mest mellem DIBS og Freepay, og jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om nogle gode og dårlige erfaringer med disse to løsninger.
Avatar billede nythjem Nybegynder
06. februar 2006 - 19:53 #1
Hej m bold..

Jeg har intet kendskab til DIBS, der efter mit kendskab skulle være de bedste men også dyreste.

Derimod har jeg haft en træls prøvetur med Freepay. Mit grundlæggende men også ganske betydelig problem med Freepay var, at det tilsyneladende virker som om at deres server timer ud tit.

Det betyder / betød i mit tilfælde, at betalinger blev trukket to gange. Desuden betød det "ofte" (cirka 15 gange om måneden), at kunder i deres bestilling ikke kunne tilgå deres service. Jep, det betyder død skærm i allersidste købsfase.. Ikke godt.. :)
Avatar billede nythjem Nybegynder
06. februar 2006 - 19:55 #2
Jeg vil også gerne nævne, at nogle af mine kunder er begyndt at benytte Wannafind.dks betalingsgateway og jeg har endnu ikke hørt nogle klager for dem, ergo må det jo virke bedre :) Og de har en hel del transaktioner..
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2006 - 20:57 #3
Kan kun anbefale dibs - brugte dem på digitarian.dk. Dog er prisen jo en klasse for sig selv.

pil.dk har også en gateway - ingen erfaring med den. Men de virker som et firma med styr på tingene.

epay.dk kunne også være en mulighed.

Freepay er ejet af freeway.dk som også ejer dating.dk ... deres fokus ligger et andet sted end at levere betalingsløsninger.
Avatar billede m_bold Praktikant
06. februar 2006 - 21:15 #4
so far tak for hjælpen, jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu, så der kan komme flere input.

regin --> du skriver her at du bruger Freepay, men det er måske en fejl: http://www.digitarian.dk/index.php?sec=trial.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2006 - 21:31 #5
Freeway startede noget som hed dvdzone.dk og for at gøre en ... historie kort så blev det lagt sammen med digitarian - i den forbindelse var det økonomisk en bedre løsning at have betalingen til at køre på freepay.dk vil jeg tro... arbejde der ikke længere på det tidspunkt.
Avatar billede m_bold Praktikant
19. februar 2006 - 14:08 #6
ja det er vist tid til at lukke nu.

Jeg har valgt at bruge DIBS, så tak for hjælpen.

regis --> smid et svar, så fordeler jeg points...
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2006 - 15:18 #7
svar
Avatar billede nythjem Nybegynder
19. februar 2006 - 15:38 #8
Tak for point :)