Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 10:53 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne foto

Hej kloge hoveder *s*

System winXP
Brændte billeder over på CD, derefter lagde jeg fotomapperne over i en ny mappe. Nu kunne jeg ikke ånbe billederne. Lavede  gendannelse til før problemet. Mapper kom tilbage, men nu kunne de ikke åbnes.
ER der håb om at få billerne frem igen.

Please Inger
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 10:55 #1
Hvilket format er billederne ?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 10:58 #2
jpg
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 10:59 #3
Hvis du benytter windows picture viewer, kunne du prøve at installer noget andet software.

Du kan forsøge med ACDSee, som er et glimrende program til visning af billeder.
Du kan hente en prøveveresion her:
http://www.download.com/ACDSee-Classic/3000-2192_4-10289965.html?tag=lst-0-3

Hvis billederne ikke er kategoriseret "privat", kan du sende et billede til mig.
På den måde kan vi se om det er billederne der har taget skade, eller om det er computerens software.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:04 #4
Jeg har ACDSee,der kan de heller ikke åbnes. Sender gerne et billede til dig...adr ?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:06 #5
Har også prøvet med Adobe Photoshop..stifinder/egenskaber og får besked, adgang nægtet
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:06 #6
mail at cypermann dot dk
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:18 #7
Kan ikke sende det, får ikke mail/skrive felt frem
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:21 #8
du skal erstatte at med @ og dot med et punktum :-)
Jeg obfuskerede min email for at undgå spambotter.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:27 #9
ved jeg godt, men hjælper ikke noget når jeg ikke får senderfeltet frem, kan heller ikke kopiere/indsætte billedet....*ss*
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:29 #10
hmm mystisk.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:33 #11
ja det er...i mappen står der at der intet billede er. I stifinder/egenskaber vises filens størrelse
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:36 #12
hmm.. i det du skriver det lyder til som om den bare ikke ved hvad filformat det er.
Prøv at højreklik på en billedefil, sig "åben med", og vælg enten ACDSee eller Windows picture viewer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2006 - 11:38 #13
vil anbefale dig googles picasa: http://picasa.google.com/ så har du altid styr på dine billeder.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:41 #14
der kommer intet billede...kun sort. Prøvede med ACDSee
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:42 #15
james... tak, men det løser jo ikke mit problem nu *s*
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:45 #16
tjae, jeg er lidt blank.
kunne godt tænke mig at se en af filerne, da det vil lokaliser hvor problemet opstår.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:48 #17
må du også gerne, men hvordan
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 11:49 #18
james har set på picasa.google...tak for tipset
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. februar 2006 - 12:43 #19
Der findes to ....gratis...programmer som måske kan redde filerne.
File Recovery:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
og Smart Recovery:
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 14:03 #20
Dette hjalp ikke...
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2006 - 17:23 #21
Må jeg også prøve? du kan finde min mail-adresse forneden på http://www.lindet.dk/side3.html
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2006 - 18:29 #22
Jeg har kigget på dit materiale. Download og brænd DAPPIX http://www.helgec.dk/dappix.html -> boot op på DAPPIX nu kan du få adgang til din mappe kopier mappen over på en FAT32 partition eller brænd mappen på en cd direkte via DAPPIX, har du lokalnetværk kan du overføre mappen til en anden computer direkte fra DAPPIX ved at du i adresselinien følgende smb://ip_adressen_på_modtageren . Når du er færdig bør du nok køre en "chkdsk /r"
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 09:12 #23
"13/02-2006 18:29:52" var et svar
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 10:10 #24
Hvem kan..EKSPERTEN KA´...
Yes, så er de umulige fotomapper tilgængelige igen.
helgec, tak for din hjælp som gjorde dette muligt
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 12:46 #25
Ja men så vil jeg glæde mig til at du accepterer mit svar og tildeler mig de lovede point
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 13:57 #26
Det har jeg allerede gjort, men prøver igen...
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2006 - 14:34 #27
"Det har jeg allerede gjort, men prøver igen..." Nej da du skal klikke på mit svar og så acceptere det