Avatar billede jonpet Seniormester
01. februar 2006 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbinde to Pc,er over Switch

Hej der.

Jeg Har to pc,er som jeg gerne vil forbinde sammen via netværk, som jeg kan gå ind på den andes pc Hd, Dele filer internet. O.S.V. jeg har en Switch, som jeg bruger til at forbinde de to pc,er til mit internet Bredbånd, og jeg har hørt at jeg kan bruge den til et netværk mellemn de to pc,er..
Jeg har selv prøvet at få det til at virke, og kom til at lave en netværksBro, det gjorde at der sprang en sikring inde hos min internet levendør, så mit internet gik ned,,
Håber at der er en der kan hjælpe mig,,,
På forhånd Tak,,,
Brian,,,,,
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2006 - 15:29 #1
og kom til at lave en netværksBro, det gjorde at der sprang en sikring inde hos min internet levendør,

>>mon dog tror du selv på det ,for en bridge funktion kan ikke skade noget hos din isp
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. februar 2006 - 15:29 #2
Avatar billede jonpet Seniormester
01. februar 2006 - 15:41 #3
jeg ved ikke om det passer at der sprang en sikring inde hos min internet levendør
men hele min forbindelse røg. så jeg blev mød til at ringe ind til Dansk Bredbånd, for at få den til at finde fejlen, og de sage at jeg ikke måtte lave en netværksBro for det kunne deres system ikke klare,,
jeg har ikke selv meget forstad på det men forteller bare hvad jeg fik fortalt :)
hilsen Brian
Avatar billede jonpet Seniormester
01. februar 2006 - 15:43 #4
tak for linket john,, kikke lige på det,, :)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. februar 2006 - 16:36 #5
På win XP sp 2 har jeg gjort sådan:

I egenskaber for LAN under generelt --> vælg protokol og installer. Herefter vælges den der hedder noget med NWlink (og et eller andet mere)

Denne installeres på begge og de genstartes.

Herefter skal du huske at angive arbejdsgruppe... (den skal være helt ens på begge pc´ere..
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. februar 2006 - 16:38 #6
Så skulle man kunne finde den anden pc i netværkssteder....

Glemte lige at tilføje, at man jo skal sætte de mapper/drev der skal deles til det...

Højreklik --> deling og sikkerhed --> klik på den blå skrift --> deling --> Del denne mappe på netværket

Håber du får det til at virke
Avatar billede jonpet Seniormester
01. februar 2006 - 18:03 #7
Tak skal du have christiansenbo,, det virker sq,,,, :)
så send lige et svar så får du nogle poing
hilsen brian
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. februar 2006 - 18:40 #8
svar :-)
Avatar billede boost1 Nybegynder
13. februar 2006 - 14:33 #9
Det er ipx protokollen der bruges, og det skal siges at man ikke behøver være på samme arbejdsgruppe, hvis bare man kender den andens computernavn, kan det gøres meget hurtigere ved at skrive sådan her i et vilkårligt browser-vindue (ie, firefox, stifinder etc.):

\\computernavn.

Dette er en meget nemmere løsning, da man så ikke behøves at lede efter computere på netværket, hver gang man skal have adgang til en mappe.
Hvis man kender mappens navn, kan det gøres endnu lettere:
\\computernavn\mappenavn