Avatar billede rolfkraka Nybegynder
27. januar 2006 - 19:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning, at skifte?

Hej :o)

Jeg oplevede så min strømforsyning der gik sig en tur, denne er på 300 W.
Jeg har en anden ældre computer med en strømforsyning på 235W.

Spørgsmålet er så om jeg vil kunne vække computeren til live igen ved at skifte den strømforsyning der ikke duer mere ud med den på 235W?

Er der nogle ting i den forbindelse som jeg skal være OBS på?

Indrømmet, jeg har ingen forstand på hardware komponenter i en computer, så et udførligt svar vil være rigtig godt :o)

MvH

RolfKraka
Avatar billede huset Praktikant
27. januar 2006 - 19:16 #1
235W er dælme lidt. Hvilke specifikationer har dit system
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
27. januar 2006 - 19:19 #3
Det finder jeg lige ud af, det er en sammenbygget computer så de præcise specifikationer har jeg ikke samlet en oversigt over, men som sagt så lurer jeg lige på det og vender tilbage.
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
27. januar 2006 - 19:22 #4
Jeg ville gerne lukke dem men aner intet om hvordan.
Avatar billede huset Praktikant
27. januar 2006 - 19:29 #5
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
27. januar 2006 - 19:34 #6
Undskylder meget de ikke-lukkede tråde, de tråde der ikke længere er aktuelle er lukkede nu og kun denne er åben :)
Avatar billede huset Praktikant
27. januar 2006 - 19:42 #7
Skønt!

Du skal have en meget lille computer hvis den skal kunne operere med en 235W strømforsyning.

Kender ikke til systemet nu, men vil medmindre det er en gammel spand sige det aldrig vil fungerer optimalt
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
27. januar 2006 - 19:47 #8
Så umiddelbat vil du anbefale at jeg investerer i en kraftigere strømforsyning og skifter den ud med?

Kan jeg uden risiko skifte den ud med en strømforsyning som er højere i watt end de 300W den var på i forvejen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2006 - 20:53 #9
Kommentar: huset
27/01-2006 19:16:57 235W er dælme lidt. Hvilke specifikationer har dit system

Kommentar: rolfkraka
27/01-2006 19:19:26 Det finder jeg lige ud af, det er en sammenbygget computer så de præcise specifikationer har jeg ikke samlet en oversigt over, men som sagt så lurer jeg lige på det og vender tilbage

Fandt du ud af det????
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2006 - 20:53 #10
højere watt er kun en god ting!
Avatar billede c-holst Novice
27. januar 2006 - 23:35 #11
fortæl hvilken cpu, grafikkort,hvor mange drev du har, så er det vist fint nok i forhold til om den gamle kan bruges som test
Avatar billede msknives Nybegynder
28. januar 2006 - 22:31 #12
En god strømstærk PSU er en herlig ting, men som de andre er inde på, så kom med lidt flere data om dit system. En rimelig strømforsyning på 400W som efterhånden er normen for et almindeligt system i dag er denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=172397  Men lad os høre hvad du har.
Avatar billede mrrius Nybegynder
31. januar 2006 - 02:04 #13
det er nogenlunde nemt at finde ud af...
her er en PSU lommeregner: http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
det inket ikke helt fortæller, er at det er ampere ved 12 v der er vigtigt, og der er forskel på 12v amere fra den ene strømforsynings fabrikant til anden på samme watt
Hvis du skal ud og købe en ny strømforsyning , og regner med at opgradere f.eks grafikkort, så skal du nok bruge min 350w-400w. men det er stadig mange ampere ved 12 volt, som er vigtigt. Vælg samtidig en støjsvag model (med en stor 12cm blæser, som er helt inde i strømforsyningen , så den ikke er helt ude ved bagenden af kabinetet, og dermed larmer mere.
Avatar billede mrrius Nybegynder
31. januar 2006 - 02:18 #14
som du kan se , så kan et grafikkort og cpu bruge ret så meget strøm.
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 08:40 #15
Har opretter mere brug for support eller kan tråden lukkes?