Avatar billede arnepedersen Forsker
12. januar 2006 - 22:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Finde slettede billeder på C drev

Det er lykkedes en af mine gode venner at få slettet alle sine digitale billeder på C drevet.
Jeg har forsøgt med
http://pc-inspector.de/smart_media_recovery/welcome.htm
Med den vil ikke arbejde med C drevet, men godt nok med Kameraets kort.
Findes der et Gratisprogram der kan løse problemet?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 22:14 #1
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. januar 2006 - 22:17 #2
ellers har pc-inspector også et filerecovery program på samme hjemmeside
Avatar billede arnepedersen Forsker
12. januar 2006 - 22:41 #3
Til Helgec:
Det ser svært ud, jeg har lige prøvet på min egen pc der virker det ikke, men jeg har også flere harddiske (slave) er det derfor?

Til halvamatoer: Det har jeg også prøvet, men er det ikke et program der finder et specielt filnavn?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 22:49 #4
Hent GetDataBack til den system du bruger (FAT-NTSF-Raid o.s.v.) her :

http://www.runtime.org/index.html

Og det virker - jeg har selv brugt det. (FAT32)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. januar 2006 - 23:00 #5
nej den scanner c-drevet og finder alle slettede filer.
Hvis du har flere drev skal du huske at indstallere programmet på et andet drev.
Jo mere du arbejder med maskinen (da det er c-drevet), dets større er sandsynligheden for at du kommer til at overskrive de slettede billeder.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. januar 2006 - 23:02 #6
Avatar billede arnepedersen Forsker
12. januar 2006 - 23:18 #7
Jeg har hentet GetDataBack og forsøgt. Det er ikke nemt, kan ikke finde et sted hvor jeg kan vælge jpg filer. Har du en vejledning på dansk. Jeg er ikke så god til engelsk.
( 64 år)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 23:32 #8
Jeg er 72 og kunne godt finde ud af det -den kan finde .jpg billeder og alle mulige andre - det var nemlig også mit problem. - kan vi vende tilbage i morgen - jeg er blevet beordret i seng
Avatar billede arnepedersen Forsker
12. januar 2006 - 23:35 #9
OK. og tak.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 08:59 #10
"Til Helgec:
Det ser svært ud," Ja, det kræver 4 dobbeltklik med musen så begynder dine data at vælte frem, så det er bestemt ikke let. Min alder er 66 år
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 09:28 #11
En meget primitiv GIF animation kan ses på http://www.helgec.dk/guiden.gif
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. januar 2006 - 18:59 #12
Har selv haft STOR succes med Stellar Phoenix --> http://www.stellarinfo.com/
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2006 - 08:32 #13
Hvad endte denne tråd med ????
Avatar billede arnepedersen Forsker
18. januar 2006 - 09:03 #14
Til Helgec:
Først syntes jeg dit svar den 13. er en anelse sarkastisk, men jeg kan jo have misforstået budskabet. Dernæst har jeg ikke afprøvet din metode , selv om den ser lovende ud.
Når jeg får afprøvet din anvisning - min ven er taget på ferie i en måned - skal jeg nok give besked.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 10:09 #15
Husk lige at se efter inden du starter noget:

Flere af disse programmer til genskabelse af filer , skal køre på en anden Harddisk end den man ønsker at genskabe data/billeder fra.
Avatar billede uffesteenberg Novice
18. januar 2006 - 22:17 #16
Yes ibtage har ret... stort set alle de progarmmer jeg har prøvet (og det er næsten alle de kendte.. i forb.m. et kæmpe tab af data) skal gendanne filerne til en anden harddisk (eller anden partitionering?) end den filerne genskabes fra... brug evt. en ekstern harddisk
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. januar 2006 - 23:17 #17
LUKKER
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 10:28 #18
Det er normalt at man selv lukker et spørgamål, at give en forklaring til dette.

Jeg fik løst mit problem ved at ..........

Jeg fik ikke løst mit problem, fordi jeg 'klovnede' i det, og ødelagde......o.s.v.

Mere for at du også fremover kan forvente at nogen 'gider'hjælpe dig med dine problemer
Avatar billede arnepedersen Forsker
31. januar 2006 - 11:18 #19
Beklager meget jeg lukkede på den måde, det var ikke min hensigt at fornærme nogen.
Jeg har ikke fået løst problemet. Min ven har kun en harddisk, så vi har opgivet.
Alle skal have tak for indsatsen.

Mvh.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 11:23 #20
Og hvor er problemet så lige med det link jeg gav dig, godt nok gendanner den alle data, men det er vel overkommeligt at slette de data der ingen interesse har