Avatar billede hexar Nybegynder
09. januar 2006 - 19:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med GeForce 6600GT

Jeg købte for en måneds tid siden en plinter ny computer, der har indtil videre ikke været nogen problemer med den bortset fra et, når jeg spiller computerspil kokser den helt ud, det er ikke med alle spil men en god del af dem, f.eks. Her, black & white 2:

spil som Total war: Rome. og doom 3 kører uden problemer, men et spil jeg fik med min PCer (joint operations) skaber også problemer, jeg har også haft taget en 3D mark test, hvor en af tests'ne også gav et problem, jeg kan desværre ikke huske hvilken test det var, men det var en animation med et flyvende skib.

mit grafikkort er et 128MB Geforce 6600GT ASUS. Jeg har ikke det store forstand på hardware så jeg er helt lost her.

Problemet var der fra dag et, så det er altså ikke et der er opstået.

Håber jeg kan få noget hjælp, på forhånd tak
Emil
Avatar billede hexar Nybegynder
09. januar 2006 - 19:41 #1
ups, jeg glemte links. De kommer her her:
http://img416.imageshack.us/my.php?image=picc16ut.gif
http://img254.imageshack.us/my.php?image=picc27hs.gif
I black & white er det kun creaturet og de to samvittigheder der er fejl på, men på det andet spil er det næsten alt i spillet der ser sådan ud.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. januar 2006 - 19:51 #2
Jeg mener at have læst et sted at et 6600gt gerne vil have mere strøm end en 300W strømforsyning kan give. Måske det kan være problemet?

Når PC'en ikke er ældre, vil det klogeste og mest nærliggende være at kontakte forhandleren.

Du kan også prøve at opdatere driveren til dit grafikkort:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede strych9 Praktikant
09. januar 2006 - 21:03 #3
hmm nu har jeg siddet og stirret her og undret mig, men vi ved vel ikke om det er en 300w psu? I så fald ja, så er det problemet. Den skal have 450W (selv om nogle hårdnakkede folk her på eksperten bliver ved med at påstå at 400W er fint, - jeg er stadig uenig).

Den her type artifacts i grafikken som jeg kan se på dine screenshots synes jeg ser ud som enten A) Defekt RAM på grafikkort, eller B) At grafikkort ikke har nok RAM, altså underforstået at det ikke får lov at bruge nok af systemets RAM. Den indstilling der bestemmer det sidste hedder AGP aperture, og i b&w2 manualen foreslår de en AGP aparture som er lig med eller højere end mængden af RAM på grafikkortet. Dvs du skal gå ind i BIOS setup og kigge om den står til 128MB eller højere.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. januar 2006 - 21:05 #4
Du har ret strych9 -> vi ved det ikke. Men det var bare en mulighed som spørger kan undersøge.
Avatar billede hexar Nybegynder
10. januar 2006 - 02:25 #5
boxer > Ja, men det sagde de også da jeg fik min pc lavet, derfor fik jeg en stærkere stømforsyning med, (400W), og driverne har jeg opdateret.

strych9 > måske er problemet så at jeg skulle ha hafe en 450W's.., MHT at ændre AGP aparture har jeg lige gjort det, den stod faktisk på 128, men jeg har sat den en tak mere op til 200-etellerandet. Og det hjalp faktisk en del, men jeg er dog stadig ikke kommet helt af med problemet, se her: http://img11.imageshack.us/my.php?image=unavngivet9qg.jpg
Men er det noget der i det lange løb kan skade? Skal jeg slå det fra igen?

Med hensyn til mangel på ram, har jeg selv tænkt over det, jeg havde 500 før men har lige fået sat 1GB mere i for et par dage siden, men det ændrede ikke på problemet med grafikken, dog var det alligevel pengene værd ;)

Men eftersom der stadig er lidt problemer er jeg stadig meget åben for forslag, men ja, jeg vil ta et smut ned til forhandleren med den så snart jeg får kørelejlighed til det.
Avatar billede adema Nybegynder
10. januar 2006 - 07:53 #6
hej opretter, jeg har måske en løsning... hvis det forholder sig sådan at du har brugt en form for overclocking til dit grafikkort, i form af powerstrip eller lign. så kan dette forårsage disse grafikfejl.. jeg fik nemlig den samme slags i counter-strike. mit bedste råd er at tjekke om din psu kan levere stabil volt. det mener jeg du kan låne et instrument i din nærmeste computerbutik til.

du kan selvfølgelig også prøve at gå software vejen og se om det vil hjælpe dig noget evt at backsteppe dine drivers. kan jo være du har været uheldig at få fat i en driver som har nogle problemer med dine spils motorer....

håber du får løst dit problem.
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 08:21 #7
300 er nok til et 6600GT og sidder pt med et setup til test på mit arbejde med dette i. Problemet med de 300W PSU'er der oftes leveres med som standard på samlet maskiner, er at de ofte er af en mega dårlig kvalitet, og her vil have problemer med at levere en stabil strøm.

Dog vil kortet ikke modsige sig mere strøm :D

Har du installeret chipset drivers? eller er problemet fundet.
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 08:31 #8
Tjek evt hvad dit setup kræver

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Dette er dog KUN vejledende
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 08:40 #9
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 10:36 #10
Har opretter mere brug for support eller kan tråden lukkes?
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2006 - 07:40 #11
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 09:55 #12
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?